۰ نفر

اعلام محدودیت‌های تردد در جاده‌های برون شهری اعلام شد

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۹:۵۹
کد خبر: 300370
اعلام محدودیت‌های تردد در جاده‌های برون شهری اعلام شد

مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با انتشار جزئیات محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی محورهای مواصلاتی اعلام کرد: تردد در جاده های برون شهری کشور 1.5 درصد رشد داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین ، براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت های راهداری سراسر کشور، هم اکنون به ‌استثنای محورهای مسدود و ممنوع اعلام شده، بقیه محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به ‌روال عادی در جریان است.

در شبانه ‌روز گذشته، مجموع تردد در محورهای برون‌ شهری، نسبت به روز قبل 1.5 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین سهم وسایل نقلیه سنگین از ترافیک جاده ای 13.2 درصد و اوج تردد بین ساعت 18 تا 19 و کمترین تردد نیز بین ساعات چهار تا پنج انجام شده است.

**جزئیات محدودیت های ترافیکی برون شهری

تردد موتور سیکلت تا ساعت 6 روز شنبه (فردا) از محورهای کرج – چالوس، هراز، فیروزکوه و محور تهران – سمنان- مشهد و بالعکس ممنوع است.

البته تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود.

**محدودیت تردد خودروهای سواری

در محور کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 روز جمعه (امروز) تا ساعت 2 بامداد روز شنبه (فردا) از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و با اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 روز جمعه تا 2 بامداد روز شنبه از مرزن آباد به سمت کرج بصورت یکطرفه خواهد بود.

درمحور هراز نیز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 16 روز جمعه تا یک بامداد روز شنبه از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و با اعلام مأمورین پلیس راه درمحل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 18 روز جمعه تا یک بامداد روز شنبه از آب اسک به سمت رودهن (محدوده مشاء) بصورت یکطرفه خواهد بود.

**محدودیت تردد نقلیه سنگین(به استثناء حاملین موادسوختی ویافاسدشدنی):

در محور کندوان، تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت(به استثناء حاملین موادسوختی ویافاسدشدنی) از محور کرج – چالوس و بالعکس همچنان ممنوع است.

در محور هراز نیز تردد همه «تریلرها» همچنان ممنوع است.

در محور هراز، تردد همه «کامیون ها» و «کامیونت ها» به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 6 تا 24 روزهای پنجشنبه و جمعه و نیز از ساعت 12 تا 24 روز شنبه از این محور ممنوع است.

**ممنوعیت تردد به دلیل شرایط آب و هوایی

محور رامیان- اولنگ- شاهرود، واقع در استان های گلستان و سمنان تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور فرعی شمشک–دیزین، واقع در استان های البرز و تهران، تا اطلاع بعدی،به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

محور گیوی– خلخال، واقع در استان اردبیل، از مورخ 31 خرداد 97 تا اطلاع بعدی، به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود و مسیر جایگزین برای وسایل نقلیه سبک از طریق مسیر دسترسی به آبگرم گیوی و برای وسایل نقلیه سنگین از محور جدیدالاحداث سه راهی فیروزآباد به خلخال است.

محور ایلام-اسلام آباد غرب واقع در استان ایلام تا اطلاع بعدی به دلیل رفع نقص سیستم روشنایی و تهویه مسدود است.