۰ نفر

رسوایی جنسی مدیر شبکه «سی.بی.اس» را هم برکنار کرد

۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۲۲:۴۲
کد خبر: 299244
رسوایی جنسی مدیر شبکه «سی.بی.اس» را هم برکنار کرد

مدیر عامل شبکه «سی.بی.اس» که با اتهام تعرض جنسی به چندین زن روبرو شده، قبول کرده که در ازای دریافت غرامت از این شبکه، از سمتش کناره‌گیری کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ماه‌های گذشته همزمان با به راه افتادن موجی از افشاگری درباره فساد جنسی افراد شناخته‌شده در آمریکا، شمار زیادی از فعالان مرد هنری و رسانه‌ای به دلیل افشای فساد اخلاقی و تعرض به زنان، مجبور به کناره‌گیری شده‌اند.

آنطور که شبکه «سی.ان.ان» گزارش داده، «لس مونوِز» (Les Moonves) مدیر عامل کهنه‌کار شبکه «سی.بی.اس» هم که مدتی است با اتهام تجاوز و آزار و اذیت جنسی چندین زن روبرو شده روز دوشنبه رسما به فهرست بلندبالای چهره سرشناسی که به اتهامات مشابه از سمت‌های خود کنار رفته‌اند، می‌پیوندد.

به گفته دو فرد مطلع، انتظار می‌رود هیأت مدیره سی‌.بی.اس صبح روز دوشنبه (به وقت محلی) رسما خبر کنار رفتن مونوز از مدیریت این شبکه را اعلام کنند. این، جزئی از یک توافق گسترده‌تر میان او و شبکه تحت مدیریتش است و انتظار می‌رود که این مدیر خاطی به دلیل کناره‌گیری داوطلبانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار غرامت دریافت کند.

با این وجود، رقبای مونوز در این شبکه، که برای کنار زدن او تلاش می‌کردند، چند ماه پیش از دو شرکت حقوقی خواستند درباره اتهامات طرح‌شده علیه مونوز تحقیق کند. احتمال دارد با مشخص شدن نتایج این تحقیقات، بخشی از مبلغ غرامت پرداختی به مونوز کسر شود.

 اولین بار در جولای سال جاری میلادی بود که «رونان فارو» روزنامه‌نگار آمریکایی از موارد فساد جنسی مونوز پرده برداشت. او امروز هم ابعاد تازه‌ای از پرونده رونمایی کرد و گفت علاوه بر موارد سابق، دستکم ۶ زن دیگر هم وجود دارند که می‌گویند مونوز به زور آن‌ها را به تن دادن به خواسته‌های جنسی‌اش وادار کرده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، «هاروی وینشتاین» تهیه‌کننده سرشناس هالیوود، «چارلی رز» مجری معروف شبکه «پی.بی.اس» و «کوین اسپیسی» بازیگر مشهور آمریکایی از جمله افرادی هستند که در ماه‌های گذشته به موارد متعدد سوء استفاده جنسی متهم شده و بعضا تحت پیگرد قرار گرفته‌اند.