۰ نفر

جهانگیری: آیت الله هاشمی شناسنامه انقلاب اسلامی است

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۲۹
کد خبر: 295466
جهانگیری: آیت الله هاشمی شناسنامه انقلاب اسلامی است

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیه مراسم افتتاحیه خانه – موزه آیت‌الله هاشمی گفت: اگر کسی بخواهد تاریخچه انقلاب اسلامی را بررسی کند با بررسی شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌تواند به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پی ببرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، معاون اول رییس جمهوری با اشاره به اقدامات و خدمات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کشور اظهار کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی هستند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در حاشیه مراسم افتتاحیه خانه – موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمع خبرنگاران با اشاره به سابقه خدمات و فعالیت‌های رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در همه ایام از استقرار نظام تا جنگ، صلح، سازندگی و اصلاحات دارای نقشی ویژه‌ای و همواره در میانه میدان حضور داشته است؛ بنابراین به معنای واقعی شناسنامه انقلاب اسلامی هستند.

وی با تاکید بر این‌که «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شناسنامه واقعی انقلاب است» خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد تاریخچه انقلاب اسلامی را بررسی کند با بررسی شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌تواند به ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پی ببرد.

وی با اشاره به افتتاح خانه – موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: خانه موزه‌ها یکی از اقدامات بزرگی است که از گذشته انجام می‌شود. در این دوره نیز به همت خاندان و خانواده آقای هاشمی رفسنجانی و با تصویب هیات وزیران خانه – موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شکل گرفت. در واقع افتتاح این خانه موزه مهم‌ترین کاری است که می‌تواند موجب برقراری ارتباط نسل جوان با یکی از شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و انقلابی کشور شود.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: با کار بسیار خوب و فناوری‌های نوینی که در خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به کار گرفته شده است، نسل جوان می‌تواند به ابعاد مختلف شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی پی ببرد.

وی اظهار کرد: شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همواره سرمایه‌های نمادین کشور بوده‌اند و امکان توسعه کشور بدون اتکا به چنین سرمایه‌های نمادینی وجود ندارد؛ امروز وقتی به توسعه ایران و ابعاد شخصیتی آقای هاشمی رفسنجانی نگاه می‌کنیم، مشاهده می‌کنیم که ایشان همواره شخصیتی جامع‌نگر بودند.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عین حال که به مطالعات قرآنی می‌پرداخت، به توسعه ایران نیز فکر می‌کرد و برنامه‌هایی برای توسعه کشور می‌نوشت. ایشان نگرانی‌های جدی نسبت به آینده کشور، نظام و مردم داشت.

جهانگیری با بیان این‌که «آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیتی آینده‌نگر بود»، تاکید کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از سیاستمدارانی بود که اعتقاد داشت هیچ وقت در کشور بن‌بستی وجود نخواهد داشت و بن‌بست شکنی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها و حرکت‌های او بود. هرگاه در سخت‌ترین شرایط نیز به ایشان مراجعه می‌کردیم، معتقد بودند که برای حل مشکلات کشور راه حل‌هایی وجود دارد. ایشان هیچ گاه برای خود ننالیدند و شکایت نکردند اما هر جا که لازم بود، از وضعیت مردم می‌نالیدند و به مسئولان هشدار می‌دادند.

وی اظهار کرد: امروز نیز متاسفانه بعد از گذشت حدود 2 سال از درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، همچنان مظلومیتی برای او وجود دارد. در این راستا امیدوارم به همت دوست‌داران انقلاب و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بتوانیم گرد مظلومیت را از چهره ایشان و همچنین جمهوری اسلامی ایران برطرف نماییم.