۰ نفر

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:

قانون حمایت از محیط‌بانان به صحن علنی مجلس می‌رود

۲۸ مرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۱
کد خبر: 294163
قانون حمایت از محیط‌بانان به صحن علنی مجلس می‌رود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قانون حمایت از محیط‌بانان در کمیسیون تصویب شده و به زودی به صحن علنی مجلس آمده و با توجه به نظر مثبت نمایندگان تا پایان امسال به تصویب می‌رسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، امروز مراسم گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان به‌ویژه دو محیط‌بان شهیدی که اخیرا توسط شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیده‌اند با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سرپرست استانداری کرمان و خانواده شهدا در اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان برگزار شد.

عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در این مراسم با بیان اینکه خانواده محیط‌بان ما تنها 3 هزار نفر هستند، اظهار داشت: این در حالی است که این سازمان تاکنون بیش از 120 نفر شهید تقدیم کرده و یک درصد آن نیز جانباز هستند.

وی با اشاره به اینکه محیط‌بانان، پاسداران نسل‌های آینده هستند، گفت: آنان حافظ حقوق نسل‌های آینده هستند، در زمانی زندگی می‌کنیم که متخلفان زیادند، پس هنوز هم درهای شهادت برای آنان باز است.

کلانتری، سازمان حفاظت محیط زیست را تنها سازمانی خواند که حافظ نسل‌های بعدی است و عنوان کرد: آنها مجبورند 15 شبانه‌روز در پاسگاه‌های خود حضور داشته باشند و حقوق آنان نیز برتری ندارد.

معاون رئیس جمهور از قانون حمایت از محیط‌بانان گفت و تصریح کرد: این قانون در کمیسیون تصویب شده و به زودی به صحن علنی مجلس خواهد آمد و با توجه به نظر مثبت نمایندگان تا پایان سال جاری به تصویب می‌رسد.

وی سازمان محیط زیست را سازمانی کوچک اما با وظایف بسیار بزرگ و سنگین خواند و ابراز کرد: این سازمان تنها 7 هزار نفر پرسنل دارد اما به معنای واقعی کلمه کار را انجام داده و منابع را برای نسل‌های بعدی حفظ می‌کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مسوولان ذی‌ربط خواست قاتلان شهدا را شناسایی کرده و به سزای اعمالشان برسانند.

کلانتری با بیان اینکه محیط‌بانان با کمترین آموزش‌ها وارد کار می‌شوند، اضافه کرد: این گناه ما و کوتاهی دستگاه‌های مربوطه است، باید از طریق ایجاد دانشکده محیط‌بانی، بعد از چهار سال آموزش اجتماعی، محیط‌بانی و نظامی، افراد را وارد فضای کار کنیم.

لزوم مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست

رضا جزینی‌زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان نیز با بیان اینکه باید از طبیعت به اندازه نیاز و با تدبیر برداشت کنیم و به آینده امید داشته تا محیطی رنجور و بیمار نداشته باشیم، ابراز داشت: سران سه قوه باید با برنامه از ثروت عمومی و محیط زیست محافظت کنند.

وی از لزوم مشارکت مردمی در حفاظت از محیط زیست کشور گفت و خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد که هر زمانی که به مردم اعتماد کردیم، آنها درخشان وارد شده و حماسه آفریده‌اند.

جزینی‌زاده ادامه داد: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و افتخارآفرینی‌های بعد از آن نشان می‌دهد که باید برای پیشرفت و اقتدار از مردم کمک بگیریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به اینکه در طول سالیان متمادی مردم را با برچسب سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و امنیتی از صحنه خارج کرده‌ایم، ادامه داد: با امکاناتی که داریم در زمینه حفاظت محیط زیست، بدون مشارکت مردم راه به جایی نخواهیم برد.

علی خواجویی و مهدی احمدی‌نیک دو محیط‌بان کرمانی هستند که طی یک ماه گذشته توسط شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند، این در حالی بود که مهدی احمدی‌نیک خود فرزند شهید بود.