۰ نفر

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی خبرداد

خیزش گرد و خاک در تهران و ۷استان کشور

۱۰ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۲۹
کد خبر: 289525
خیزش گرد و خاک در تهران و ۷استان کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده با توجه به افزایش سرعت وزش باد در جنوب شرق عراق و استان‌های واقع در جنوب غرب کشور در برخی مناطق ایلام، خوزستان و بوشهر وزش باد نسبتا شدید همراه با خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد. همچنین در جنوب سمنان، قم، مرکزی، جنوب تهران و شمال اصفهان وزش باد نسبتا شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی رگبار پراکنده باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود .

وی ادامه داد: فردا و پس‌فردا (۱۱ و ۱۲ مردادماه) در پاره‌ای از مناطق هرمزگان، شرق فارس و مناطقی از کرمان افزایش ابر، بارش پراکنده و رعد وبرق رخ خواهد داد.

به گفته مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی، امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ مرداد ماه) در شرق و جنوب شرق به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و کاهش دید پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردا (۱۱ مرداد ماه) خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی سه روز آینده نیز شرق دریای عمان مواج خواهد بود. همچنین از امشب و طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۱ و ۱۲ مردادماه) دریای خزر به‌ویژه سواحل شرقی و مرکزی آن مواج خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: امروز (۱۰ مردادماه) آسمان شرق خلیج فارس، جزایر شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز، هرمزگان، دریای عمان و سواحل دریای عمان غبارآلود پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان در مورد آب و هوای تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا و پس‌فردا (۱۱ و ۱۲ مردادماه) صاف تا کمی ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد خواهد بود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز به ترتیب ۳۸ و ۲۸ درجه سانتیگراد و ۳۷ و ۲۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.