۰ نفر

پروازهای مسافربری فرودگاه پیام از شهریور آغاز می‌شود

۲۶ تیر ۱۳۹۷، ۹:۵۹
کد خبر: 285773
پروازهای مسافربری فرودگاه پیام از شهریور آغاز می‌شود

مدیرعامل فرودگاه بین المللی پیام البرز اعلام کرد که پروازهای مسافربری این فرودگاه در هفته دولت و شهریور ماه امسال آغاز می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، سعید زرندی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود : بر مبنای برنامه ریزی صورت گرفته، در ابتدا بخش مسافری فرودگاه پیام با 2 پرواز در روز کار را آغاز کرده و تاپایان سال این تعداد را به 6 پرواز در روز خواهیم رساند.

وی اضافه کرد : هم اکنون عملیات احداث ترمینال مسافری فرودگاه پیام به مساحت 6هزار متر مربع به اتمام رسیده که در حال نصب تجهیزات آن هستیم و در آینده نیز برنامه ساخت یک ترمینال دیگر را نیز در دستور کار داریم.

زرندی با اشاره به ظرفیت فرودگاه بین المللی پیام در حمل مسافر گفت: امیدواریم که تا پایان سال 98 به ظرفیت جابجایی500 هزار مسافر در سال برسیم که در مراحل بعدی تا 3.5 میلیون مسافر در سال قابل افزایش است.

وی ادامه داد: برای رسیدن به این مهم باید دستگاه های استانی همکاری لازم را با فرودگاه بین المللی پیام داشته باشند تا بتوانیم این هدیه خوب را به بهترین شکل ممکن به مردم استان البرز تقدیم کنیم.

شرکت خدمات هوایی پیام در سال 1369 تحت عنوان مرکز خدمات هوایی برای ارائه خدمات هوایی و حمل ونقل و توزیع بار کالاهای پستی و ارائه خدمات بالگردی به نقاط صعب العبور در شرایط جوی متفاوت و پشتیبانی از عملیات توسعه و تائید و تجهیز و نگهداری مراکز، دستگاه ها و امکانات مخابراتی و پستی کشور فعالیت خود را آغاز کرد.

با توجه به موقعیت و جایگاه این شرکت و همجواری آن با استان تهران طبق مصوبه تیرماه 1382 هیات دولت، 3 هزار و 600 هکتار از اراضی فرودگاه پیام به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تعیین شد.

نزدیکترین منطقه ویژه اقتصادی کشور به تهران، قرار داشتن فرودگاه در داخل اراضی منطقه ویژه و امکان بهره گیری از کلیه تأسیسات، تجهیزات و تسهیلات آن، قرارگرفتن در مجاورت مرکز اقتصادی، صنعتی و کشاورزی کشور، نزدیکی به راه آهن سراسری، متروی تهران - کرج و شاهراه های ارتباطی کشور و دارا بودن شرایط اقلیمی مناسب از جمله مزیت های این منطقه است.

همچنین برخورداری از امکانات زیربنایی و اداری مانند گمرک، صدورگذرنامه اختصاصی و بانک، وجود نیروی کار ارزان در منطقه، قرار گرفتن در مسیر تلاقی 5 استان اقتصادی کشور، نزدیکی به مراکز تحقیقاتی و نیروهای تحصیل کرده و متخصص منطقه، نزدیکی به مراکز تولید میوه، سبزی و گل و گیاه بدون محدودیت و مراکز عمده تولید و مصرف کالاها و خدمات، وجود هاب پستی از دیگر مزیت های فرودگاه پیام و منطقه ویژه اقتصادی آن است .

اکنون خدمات هوایی حمل بار و کالا در فرودگاه پیام به اقصی نقاط جهان در حال انجام است.