۰ نفر

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری خبر داد

اعزام گروه مرکز نجوم آستان سید علاءالدین حسین(ع) برای رویت هلال ماه شوال

۲۱ خرداد ۱۳۹۷، ۱۷:۴۰
کد خبر: 277907
اعزام گروه مرکز نجوم آستان سید علاءالدین حسین(ع) برای رویت هلال ماه شوال

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری از اعزام گروه رصدی مرکز نجوم و فلکی آستان مقدس حضرت سید علاءالدین حسین(ع) شیراز به ارتفاعات دنا جهت رویت هلال ماه شوال خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمدرضا اسفندی اظهار داشت: گروه رصدی مرکز نجوم و فلکی آستان حضرت سید علاءالدین حسین(ع) به‌ منظور رصد رویت هلال ماه شوال به ارتفاعات دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام می‌شوند.

وی افزود: این گروه متشکل از 4 نفر با تجهیزات نجومی 4 دستگاه تلسکوپ پیشرفته است که شامگاه 21 خردادماه به این منطقه اعزام می‌شود.

رئیس مرکز نجوم و فلکی آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) با اشاره به مشخصات هلال ماه شوال، عنوان کرد: سن هلال ماه در لحظه غروب بعد از ظهر روز پنجشنبه 24 خرداد بیش از 19 ساعت و هلال ماه پس از غروب خورشید 40 دقیقه در افق غرب قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: جدایی زاویه‌ای این هلال بیش از 11درجه و ارتفاع هلال در لحظه غروب خورشید 7.5درجه است.

اسفندی با اشاره به وضعیت رویت هلال نیز گفت: با توجه به شرایط رویت پذیری هلال ماه پیش‌بینی می‌شود هلال شوال در بعدازظهر روز پنجشنبه با استفاده از تجهیزات نجومی روئیت و به احتمال زیاد جمعه اول ماه شوال است.

عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: امکان رویت هلال با چشم غیر مسلح در صورت مساعد بودن شرایط جوی صرفاً در نیمه جنوبی کشور مهیا است.