۰ نفر

تردد در اتوبان تهران-کرج پولی می‌شود؟

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۱
کد خبر: 269616
تردد در اتوبان تهران-کرج پولی می‌شود؟

عباس آخوندی با بیان " در حال حاضر با احتساب موتورسیلکت‌ها حدود 30 میلیون وسیله نقلیه فعال داریم" گفت: برای کنترل این وایل نقلیه باید حتما به سمت سیستم‌های هوشمند حرکت کنیم، افزون بر این باید سیستم‌های هشدار، آب و هوا، ترددشمارها، توزین، اطلاعات خودرو و... فراهم شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزیر راه و شهرسازی، واقعیت این است که با کسری منابع بسیار زیادی مواجه هستیم و دو انتخاب داریم: یکی این که کمتر کار کنیم یا این‌که بیشتر کار کنیم اما از نوع تجاری. فکر می کنم هم مردم، هم نمایندگان مجلس و هم وزارت راه این اجماع را داریم که امکانات بیشتر بهتر از کم کردن باشد.

عباس آخوندی با بیان " در حال حاضر با احتساب موتورسیلکت‌ها حدود 30 میلیون وسیله نقلیه فعال داریم" گفت: برای کنترل این وایل نقلیه باید حتما به سمت سیستم‌های هوشمند حرکت کنیم، افزون بر این باید سیستم‌های هشدار، آب و هوا، ترددشمارها، توزین، اطلاعات خودرو و... فراهم شود. خوشبختانه در 4 سال اخیر اتفاقات کم‌نشیری روی داده و میزان سرمایه‌گذاری در بخش سیتم‌های هوشمند با دوره‌های قبلی قابل مقایسه نیست.

وی حجم سرمایه‌گذاری بر روی دوربین های هوشمند را 700 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد:‌ 141 سامانه بسیار پیچیده‌ای است که طراحی و در اختیار مردم قرار گرفته و نیاز است که همواره به روزرسانی شود.

وی به تجاری سازی اشاره کرد و در این باره گفت: بودجه دولت بسیار محدود است و باید ببینیم از آنچه سرمایه‌گذاری می‌کنیم چقدر بهره می‌بریم. برای مدیریت منابع باید منابع را به پروژه‌هایی تخصیص دهیم که بیشترین کارایی را برای مردم داشته باشد. در این حوزه چه بسا بتوانیم بخشی از فعالیت‌های راهداری را به فعالیت‌های تجاری تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی از اندیشه خود برای تجاری کردن آزادراه‌ها رونمایی کرد و در این باره گفت: آزادراه تهران-قم، تهران ساوه، کرج-قزوین و کلا آزادراه‌های دولتی باید در جهت ارتقای سطح سرویس و در جهت بهبود نحوه خدمات‌رسانی، سیستم علائم، ایمنی ، هوشمند و... به پروژه‌های تجاری تبدیل شود تا بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری کند.