۰ نفر

احتمال بارش تگرگ و وقوع سیلاب در برخی استان‌ها

۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۲۷
کد خبر: 269150
احتمال بارش تگرگ و وقوع سیلاب در برخی استان‌ها

سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای از بارش باران در ۱۴ استان کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه خبر داد و اعلام کرد: به‌سبب شدت بارش در برخی مناطق استانهای مذکور آب‌گرفتگی معابر و احتمال سیلابی‌شدن مسیلها و رودخانه‌ها و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی کشور با صدور اخطاریه‌ای به بارش‌های باران در برخی نقاط کشور اشاره کرد که متن آن به‌شرح ذیل است:

پیرو اطلاعیه شماره 14 پنجشنبه مورخ سیزدهم اردیبهشت ماه و اخطاریه شماره 23 پنجشنبه مورخ سیزدهم اردیبهشت ماه و تشدید بارش، گاهی به‌شکل رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای برای برخی نقاط پیش‌بینی می‌شود.

شنبه مورخ پانزدهم اردیبهشت ماه: آذربایجان شرقی، غرب و جنوب آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، ارتفاعات البرز در استانهای تهران، البرز و مازندران، شمال ایلام و شمال و غرب کرمان.

یکشنبه مورخ شانزدهم اردیبهشت ماه: کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، شمال ایلام و برخی مناطق آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی.

به‌سبب شدت بارش در برخی مناطق استانهای مذکور آب‌گرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیلها و رودخانه‌ها و بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود؛ از این رو توصیه می‌شود جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم به‌کار گرفته شود.