۰ نفر

ربیعی: ندیدن جایگاه واقعی زن، جامعه را متلاطم می کند

۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۲۱:۱۸
کد خبر: 267640
ربیعی: ندیدن جایگاه واقعی زن، جامعه را متلاطم می کند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به افزایش اشتغال زنان در کشور، نقش اقتصادی و اجتماعی آنان رو به گسترش است و نادیده گرفتن این واقعیت، جامعه را دچار تلاطم می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «علی ربیعی» شامگاه شنبه در آیین تجلیل از مقام زنان کارگر اظهار داشت: امروز دیگر هیچکس نمی تواند انکار کند تغییر اجتماعی و جمعیتی و حتی فرهنگی ایجاب می کند واقعیت زن درک شود.
وی ادامه داد: نادیده گرفتن این واقعیت و فقدان تناسب سیاست ها با این واقعیت ما را در آینده دچار برخی تلاطم های اجتماعی می کند.
ربیعی «سیاستگذاری معطوف به جنسیت» را ضروری دانست و اضافه کرد: اگر ظرفیت های اجتماعی و حقوقی را برای فعالیت زن در عرصه جامعه باز نکنیم بی توازنی های اجتماعی پیش می آید.
«در سیاست های تامین اجتماعی و کارگری باید بازنگری شود تا در آینده برای بخش کار ایران اعم از مزد کارگر، توازن کار و زندگی برای زنان و غیره برنامه ریزی داشته باشیم و در این میان، امنیت شغلی زنان برای ما مهم است».
 آیین تجلیل از زنان کارگر، جوانان، امید و مشارکت اجتماعی عصر شنبه در سالن 17 شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.
مرکز آمار ایران بر پایه سرشماری سراسری سال 1395، جمعیت کشور را 79 میلیون و 926 هزار و 270 نفر اعلام کرد که 51 درصد آن را مردان و 49 درصد آن را زنان تشکیل می دهند.
نتایج سرشماری نشان می دهد جمعیت مردان 40 میلیون و 498 هزار و 442 نفر و جمعیت زنان نیز 39 میلیون و 427 هزار و 828 نفر است؛ به عبارتی به ازای هر 100 زن، 103 مرد در ایران زندگی می کنند.