۰ نفر

وزیر کار در بازدید از محله هرندی:

قول وزیر کار برای خواستگاری رفتن!

۱۱ فروردین ۱۳۹۷، ۱۵:۰۷
کد خبر: 261052
قول وزیر کار برای خواستگاری رفتن!

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی صبح امروز به همراه شهردار منطقه۱۲ از محله هرندی بازدید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، علی ربیعی در بازدید از محله هرندی در مقصد اول به مددسرای منطقه ۱۲ رفت.

محسنی شهردار منطقه ۱۲ گفت: بسیاری از کارتن خواب ها افراد ویژه ای هستند و ما در میان آنها فوق لیسانس، پزشک و افراد تحصلیکرده داشتیم و داریم که متاسفانه خانواده آنها را ترد کرده اند.

وی گفت: ما بعد از ترک این معتادان، آنها را در مددسراها و مجتمع های بهاران برای اقامت و مهارت آموزی ساکن می کنیم.

وزیر کار نیز گفت: ما باید معتادان را توانمند کنیم تا چرخه بازگشت آنها به زندگی کامل شود. در این زمینه نیز با بهزیستی و شهرداری نیز در بحث مهارت آموزی برنامه های ویژه ای را طراحی خواهیم کرد.

وی در ادامه به گفتگو با چند معتاد پاک شده پرداخت و به یکی از آنها که گیلانی بود وعده داد کاری مناسب در گیلان برای او ایجاد کند. به فرد دیگر که ۲۰ سال کارمند وزارت اموزش و پرورش بود نیز گفت قول می دهم حالا که بهبود یافته ای بعد از ۱۳ دوباره نزد همسر سابقت بروم و برایت خواستگاری کنم.

اگر خانواده ام موادفروش نبودند، وزیر می شدم

در ادامه وزیر کار به بازدید از بوستان شوش و به گفتگو با معتادان درباره مدت اعتیاد و وضعیت زندگیشان پرداخت.

بیشتر معتادان در این بوستان عنوان می کردند که شهرستانی هستند. برای پیدا کردن کار مناسب به تهران آمدند. گرفتار مواد شدند و اکنون نه تنها خانواده شان را از دست دادند که به کارتن خوابی و گدایی مشغولند.

وزیر کار با خانم ۴۵ ساله و معتادی صحبت کرد که او می گفت پدر و مادرم مصرف کننده و فروشنده مواد بودند. از ۱۵ سالگی معتاد شدم و ۲۵ سال است که اعتیاد دارم. اگر پدر و مادرم خلافکار نبودند شاید من هم وزیر می شدم.

وزیر کار به معتادان شهرستانی وعده داد در صورتی که اعتیادشان را ترک کنند شرایط کار را برای آنها در شهرستان خودشان فراهم خواهد کرد.

محسنی شهردار منطقه ۱۲ نیز گفت: متاسفانه بزرگترین مشکل معتادان مخصوصاً پس از ترک اعتیاد بحث کار است که اگر اشتغال مناسب برای آنها ایجاد شود احتمال پاک بودن آنها افزایش می یابد.

انتقاد به وزیر کار؛ بازنشسته ها از میزان حقوق، جوانان از افزایش قیمت دلار

وزیر کار در ادامه بازدید خود به پیاده راه ۱۵ خرداد رفت و با دستفروش ها و کسبه گفتگو کرد.

این بازدید با تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر نیز همراه بود. اما یکی از حواشی این بازدید انتقاد جدی جوان ها و بازنشسته ها نسبت به وضعیت اشتغال و وضعیت حقوقی آنها بود.

یکی از بازنشسته ها خطاب به وزیر کار گفت: من با ماهی یک میلیون بازنشسته شدم. این حقوق کفاف زندگی من و بسیاری مانند من را نمی دهد. این موضوع را هم با نمایندگان مجلس در میان گذاشتم اما متاسفانه هر سال بدتر از قبل می شود.

در این پیاده روی جوانان زیادی نیز به انتقاد از وضعیت اشتغال پرداختند و عده ای نیز با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت دلار، عنوان کردند امیدی به وضعیت سال جدید ندارند.