۰ نفر

میزان تاثیر بارش بر کاهش آلودگی هوای تهران

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۱۷:۰۱
کد خبر: 248809
میزان تاثیر بارش بر کاهش آلودگی هوای تهران

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه بارش‌ باران و برف بر کاهش آلودگی هوای کلانشهرها تاثیر مثبت دارد، گفت: این تاثیرگذاری به معنای حل مشکل آلودگی هوا نیست چون امروز شاهد افزایش شاخص آلودگی هوا هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، شینا انصاری در مورد تاثیر بارش برف و باران بر کاهش آلودگی هوا اظهار کرد: قطعا بارش‌های اخیر در کلانشهرهایی مثل تهران در بهبود کیفیت هوا تاثیر گذاشته است اما همین امروز متاسفانه شاهد افزایش شاخص کیفیت هوا در تهران هستیم و کیفیت هوا به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است.

وی افزود: شاخص روزانه کیفیت هوا در شهرهای بزرگ مثل تهران، اصفهان و مشهد بالا رفته است درحالی که در روزهای اخیر شاهد بارش باران یا برف در این شهرها بودیم. این نشان می‌دهد که بارگذاری جمعیتی درتهران و سایر کلانشهرها دچار اشکال است و جمعیت این شهرها بالاتراز حد ظرفیت زیستی است.

مدیر کل دفتر پایش فراگیر سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه گفت: این بارش‌ها قطعا تکافوی بار جمعیت خودرویی و انسانی موجود در پایتخت را نمی‌کند و باعث حل مشکل آلودگی هوا در کلانشهرهایی مثل تهران نمی‌شود.

به گفته انصاری قطعا فردا در تهران شاخص کیفیت هوا بالاتر می‌رود و هوا آلوده‌تر خواهد شد.