۰ نفر

شهروندان کارتن‌خواب‌ها را به ۱۳۷معرفی کنند

۷ بهمن ۱۳۹۶، ۱۹:۰۷
کد خبر: 247972
شهروندان کارتن‌خواب‌ها را به ۱۳۷معرفی کنند

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری‌تهران گفت: شهروندان در صورت مشاهده افراد کارتن‌خواب می‌توانند مراتب را از طریق سامانه ۱۳۷اعلام کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، رضا قدیمی  با بیان اینکه با توجه به ورود یک جبهه هوای سرد به کشور و هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران تمامی مددسراها و سامانسراها در حالت آماده باش کامل هستند، اظهار کرد: روزهای آتی تمامی مددجویان حتی به‌صورت کف‌خواب پذیرش می‌شوند و فعالیت مددسراها هم به صورت شبانه روزی خواهد بود.

وی با اشاره به استقرار 45 دستگاه گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی در میادین و خیابان‌های اصلی پایتخت گفت: علاوه بر این تعداد خودرو، تمامی مناطق موظف شدند 2 تا 3 دستگاه را به عنوان مددسراهای سیار آماده کنند تا در صورت عدم تمایل مددجویان به حضور در مددسراها، برای جلوگیری از سرمازدگی شب را در اتوبوس بگذرانند

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با تاکید بر اقدامات ویژه در منطقه 12 به عنوان یکی از آسیب خیزترین مناطق پایتخت تصریح کرد: در این منطقه علاوه بر مددسرای دائمی، مددسرای اضطراری با ظرفیت 200 نفر آماده سازی شده ضمن اینکه، 3 دستگاه اتوبوس در قالب مددسرای سیار در میدان شوش مستقر می‌شود.

قدیمی ظرفیت سامانسراها و مددسراها برای پذیرش مددجویان را 3 هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: شهروندان در صورت مشاهده افراد کارتن خواب می‌توانند، مراتب را از طریق سامانه 137 اعلام کنند. ماموران سازمان خدمات اجتماعی پس از دریافت نشانی به محل مراجعه کرده و مددجو را به مددسرا منتقل می کنند. 

وی تاکید کرد: همچنین، شهروندان در صورت تمایل با شماره‌گیری سامانه 4379 می‌توانند، کالاهایی مانند پتو و لباس گرم را اهدا کنند. این محصولات پس از اخذ از شهروندان بلافاصله در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.