۰ نفر

یک قاچاقچی به هلاکت رسید

کشف بیش از یک تُن مواد مخدر در جنوب شرق کشور

۱۳ دی ۱۳۹۶، ۲۰:۲۳
کد خبر: 242167
کشف بیش از یک تُن مواد مخدر در جنوب شرق کشور

فرمانده انتظامی استان سیستان وبلوچستان از هلاکت یک قاچاقچی مسلح و دستگیری ۴ سوداگر مرگ و کشف یک تن و ۷۰ کیلو مواد افیونی توسط تیم‌های عملیاتی پلیس خبر داد.

سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی استان گفت: یگان‌های عملیاتی شهرستان زاهدان با پشتیبانی فنی و اطلاعاتی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، یک باند بزرگ را که به صورت مسلحانه و با استفاده از خودرو‌های تیز رو، موادمخدر را از مناطق مرزی به جنوب استان منتقل و از آنجا به عمق کشور حمل می‌کردند، شناسایی کردند.

سردار قنبری افزود: تیم‌های اطلاعاتی پلیس، با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلح، قاچاقچیان را که در محور «خاش- زاهدان» با ۳ دستگاه خودرو در حال جا به جایی موادمخدر بودند، تحت نظر قرار دادند و به محض ورود به منطقه کمین پلیس، با آن‌ها درگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به حدود نیم ساعت درگیری مسلحانه تکاوران پلیس با قاچاقچیان مسلح گفت: در این عملیات مسلحانه با آتش پر حجم تیم‌های عملیاتی، یک قاچاقچی مسلح به هلاکت رسید و ۴ قاچاقچی دیگر به همراه یک قبضه سلاح کلاش، دستگیر شدند.

سردار قنبری در خصوص مقدار موادمخدر کشف شده در این عملیات گفت: ماموران در پاکسازی منطقه درگیری و بازرسی از ۳ خودرو متعلق به اعضاء این باند، یک تن و ۷۰ کیلو گرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در خاتمه با توجه به نقش تعیین‌کننده شهروندان در موفقیت‌های پلیس، از آن‌ها خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در رابطه با فعالیت باند‌ها و فروشندگان مواد مخدر را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند تا پلیس در کمترین زمان ممکن با سوداگران مرگ و مخلان نظم و امنیت برخورد قاطع کند.