۰ نفر

طرح تعطیلی زمستانی مدارس به کجا خواهد رسید؟

۸ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۱۵
کد خبر: 240983
طرح تعطیلی زمستانی مدارس به کجا خواهد رسید؟

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه تاکنون هیچ یک از دولت‌ها ورود جدی به تعیین تکلیف وضعیت تقویم آموزشی نداشته‌اند، خواستار آن شد که وزیر کنونی این مهم را پیگیری کند.

فاطمه سعیدی، با اشاره به موضوع کاهش تعطیلات طولانی مدارس در تابستان و ایجاد تعطیلات زمستانی، گفت: ورود وزیر تازه نفس آموزش و پرورش به این مهم ضروری است چراکه مدت‌هاست این موضوع از سوی وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف مطرح شده اما ابتر باقی مانده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعطیلات طولانی مدارس در تابستان و مخالفت برخی با تغییر زمان آغاز مدارس به دلیل نوستالژی پیرامون اول مهر، افزود: با این وجود کیفیت زمستان و تابستان استان‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است لذا باید این مهم را مدنظر قرار داد.

وی با بیان مثالی در این خصوص افزود: چرا دانش‌آموزان مناطق سردسیر باید در سرمای سخت به مدرسه بروند یا مدارس آن‌ها به دلیل سرما تعطیل شود و آن‌ها آسیب آموزشی ببیند اما تمام تابستان که فرصت خوبی برای رفت و آمد است را تعطیل باشند.

سعیدی آلودگی شهرهای بزرگ در زمستان را دلیل دیگری برای تعطیلات زمستانی دانست و گفت: طرح تعطیلات زمستانی که به تازگی از سوی وزیر آموزش نیز مورد اشاره قرار گرفته باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه باید به این مهم ورود جدی و پیگیر داشت، اظهارکرد: مشکلات آموزش و پرورش به قدری متعدد و عدیده است که در دست گرفتن این مهم برای آن‌ها کار مشکلی است به همین دلیل دستگاه‌های مرتبط دیگر باید در این زمینه به آموزش و پرورش کمک کنند.