۰ نفر

"واعظی" تغییر ساختار دولت را رد کرد

۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۱۵
کد خبر: 231827
"واعظی" تغییر ساختار دولت را رد کرد

رییس دفتر رییس جمهور، توافق میان دولت و مجلس برای تغییر ساختار دولت را رد کرد.

محمود واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا توافقی میان دولت و مجلس برای تغییر ساختار دولت انجام شده، گفت: در جلسه سران قوا درباره تشکیلات دولت هیچ بحثی نشده است. رییس کمیسیون اجتماعی مجلس هم با بنده تماس گرفتند و به ایشان هم گفتم که در جلسه سران قوا درباره این موضوع بحثی نشده است. این موضوع که میان رییس جمهور و رئیس مجلس بحثی صورت گرفته باشد امری طبیعی است و توافقی صورت نگرفته است چرا که این موضوع به تمامی نمایندگان مجلس بازمی گردد که باید درباره آن اظهار نظر کنند پس در اینجا توافق میان روسای مجلس و دولت معنا ندارد بلکه باهم تفاهم می کنند که کارها چگونه پیش رود چرا که تصمیم در این زمینه با مجلس است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی در پاسخ به پرسشی درباره ارائه گزارش هایی در خصوص نابسامانی در توزیع موارد ضروری به زلزله زدگان غرب کشور و صحت آن، گفت: ستاد بحران برای کاستن از نابسامانی ها هر روز جلسه می گذارد و آقای روحانی هم موافقت کردند که وزیر کشور به جای آمدن به جلسات هیئت دولت، جلسات ستاد بحران را تشکیل دهند.

واعظی تاکید کرد: مشکلات و کمبودهایی که در سفر دیروز هیئت دولت به کرمانشاه با آن مواجه شدیم مسئله مدیریت بحران و تامین امنیت و اطلاع رسانی به همه نقاط زلزله زده و ایجاد هماهنگی میان دستگاه های مختلف بود که در این رابطه امروز در هیئت دولت بحث و تصمیمات لازم را اتخاذ کردیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری ادامه داد: آنچه که ما در کرمانشاه دیدیم یک همبستگی کامل میان مردم و دستگاه های مختلف بود حتی میان دستگاه هایی که هیچ ارتباطی با ستاد بحران و مسائل مربوط به زلزله نداشتند، همه تمام امکانات خود را برای کمک به هموطنانشان بسیج کرده‌اند.

وی همچنین به جلسه شب گذشته اعضای شورای اجتماعی کشور در حضور مقام معظم رهبری اشاره کرد و اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی بود و آقای رییس جمهور ابعاد مختلف آن‌چه در منویات و مطالبات مقام معظم رهبری مطرح شده بود را برای دستگاهها باز کردند تا برای تحقق آنها برنامه ریزی و کار شود تا در جلسه شش ماه آینده که خدمت مقام معظم رهبری می رسیم بتوانیم گزارشی از تحول در وضعیت آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق و مسائل دیگر ارائه کنیم.