۰ نفر

تعداد مصدومان زلزله به ۹۳۸۸نفر رسید

۲۴ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۲۱
کد خبر: 231694
تعداد مصدومان زلزله به ۹۳۸۸نفر رسید

شمارکشته ها ومصدومان براساس اعلام مسئولان تا ساعت 9 صبح چهارشنبه دراستان کرمانشاه 432 کشته و 9388 مصدوم است ورئیس جمهوری و دولتمردان برای بررسی وضعیت، برنامه ریزی وکمک رسانی روز گذشته در منطقه زلزله زده حاضر شدند و بسیاری از مسئولان کشوری همچنان در منطقه حضور دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، به دنبال وقوع زمین لرزه در غرب کشور، رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیتی به ملت ایران همه دستگاه های لشکری و کشوری را با همه توان و امکانات خود و سرعت عمل در کمک رسانی به آسیب‌ دیدگان فرا خواندند.

رئیس جمهوری نیز از لحظات اولیه وقوع زمین لرزه در تماس تلفنی با وزیر کشور و استاندارکرمانشاه دستورات لازم برای امداد رسانی سریع به حادثه دیدگان را صادر کرد .

دکتر روحانی همچنین صبح دوشنبه معاون اول خود را مامور رسیدگی به وضعیت حادثه دیدگان کرد و به وزیران کشور و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای حضور در منطقه حادثه دیده دستور داد.

وی روز سه شنبه برای دیدار با مردم، همدردی با آسیب دیدگان و بررسی مسائل، مشکلات و نیازهای مناطق زلزله زده به استان کرمانشاه رفت.

کمک رسانی به آسیب دیدگان این واقعه در مناطق آسیب دیده کرمانشاه با مشارکت دستگاه های امدادی و خدمات رسان و همچنین نیروهای مردمی، بسیج، سپاه و ارتش از زمان وقوع حادثه تا این لحظه همچنان ادامه دارد.

چندین مقام کشوری و لشکری از جمله وزیران کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه قائم مقام این وزارتخانه، معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و فرمانده کل ارتش با هدف همدردی با مردم، برنامه ریزی خدمات، بررسی نیازمندی ها و نظارت بر کمک رسانی ها در این مناطق حضور دارند.

استانداران و نمایندگان ولی فقیه در استانها با پیامهای تسلیتی برای بازماندگان آرزوی صبر کردند و کمک های امدادی از استانها نیز به مناطق زلزله زده همچنان در حال ارسال است.

مسئولان برخی کشورها نیز به رییس جمهوری و ملت ایران جان باختن جمعی از هموطنانمان را تسلیت گفتند.