۰ نفر

هوا سرد و آلوده‌تر می‌شود

۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۴:۵۰
کد خبر: 230080
هوا سرد و آلوده‌تر می‌شود

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۳ تا ۸ درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی با عبور جریانات تراز میانی جو امروز برای بخش‌هایی ازاستان‌های کردستان، زنجان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و اردبیل بارش پراکنده و افزایش موقتی دما در حدود ۳ تا ۵ درجه پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی افزود: فردا (۱۷ آبان) و پنجشنبه(۱۸ آبان) با تقویت جریانات تراز میانی جو، بارش در شمال‌ غرب تشدید می‌شود و گسترش می‌یابد و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و کاهش دمای حدود ۴ تا ۶ درجه در این استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه روز پنجشنبه (۱۸ آبان) برای دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: امروز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر در استان گیلان بارش پراکنده باران و با تقویت این جریانات فردا (۱۷ آبان) و پس‌فردا (۱۸ آبان)  کاهش دما حدود ۴ تا ۸ درجه در این استان و در روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۸ و ۱۹آبان) در استان‌های مازندران، گلستان کاهش دمای حدود ۴ تا ۶ درجه و ابرناکی با بارش باران پیش‌بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه طی سه روز آینده در شهرهای صنعتی و پر جمعیت غبار محلی همراه با افزایش آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود، گفت: با توجه به پیش‌بینی کاهش نسبی دما همچنین شرایط پایداری و سکون نسبی هوا، طی هفته آینده شرایط برای افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت کشور مهیا است که می‌تواند موجب آلودگی و کاهش کیفیت هوای این مناطق شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۷ آبان) کمی ابری همراه با غبارمحلی، اوایل شب نیمه ابری با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۱۸ آبان) کمی ابری تا نیمه ابری همراه با غبار محلی با حداقل دمای ۱۴ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.