۰ نفر

بارش باران و ترافیک سنگین در ایلام

۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۸:۰۸
کد خبر: 229305
بارش باران و ترافیک سنگین در ایلام

مراد ناصری فرماندار مهران در ارتباط با آخرین وضعیت مرز مهران گفت: تمام تمهیدات برای بازگشت زائران اندیشیده شده و تلاش ما بر این است که مدارس مهران تعطیل نشوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، وی به بازگشت موج اصلی زائران از روز دوشنبه اشاره کرد و گفت:در صورت لزوم مدارس برای اسکان زائران تعطیل خواهند شد. ناصری با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۱۸۰ هزار زائر از مهران وارد عراق شده‌اند، ادامه داد: تردد از مرز مهران به بیش از ۸۰۰ هزار نفر رسید. وی ادامه داد: تاکنون بیش از ۹۰ هزار خودرو در پارکینگ‌های بزرگ و مردمی جانمایی شده‌اند و ظرفیت لازم برای پارک خودرو وجود دارد.

ترافیک سنگین در محورهای استان ایلام

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در این ارتباط گفت: در حال حاضر ترافیک در محور ایلام - مهران در اکثر مقاطع سنگین و در محور کرمانشاه - ایلام در برخی مقاطع نیمه سنگین است.

وی گفت: با توجه به بارش باران در استان، از رانندگان تقاضا داریم با صبر و حوصله رانندگی کنند.

وی تصریج کرد: با توجه به این که محورهای مواصلاتی استان ایلام منتهی به دروازه عتبات عالیات است، چند روزی است که با افزایش ترددها مواجه است و هر چه به سمت جلوتر می رویم ترددها افزایش پیدا می کند به خصوص در محور ایلام- مهران ، محور حمیل- سرابله - ایلام و محورهای منتهی به استان ایلام تردد بالا است.

توصیه مهم به زائران در بحث رانندگی

همتی زاده افزود: به زائرانی که مرز مهران را به عنوان مسیر خود در نظر گرفتند توصیه می کنیم  سرعت مطمئنه در دستور کار خود قرار دهند زمان رانندگی تنظیم کنند و همچنین سبقت غیر مجاز نداشته باشند با صبر و حوصله رانندگی کنند تا بتوانند در مسیری که پیش بینی شده با آسوده خاطر رانندگی کنند.

وی گفت: با توجه به این که در بحث چهار خطه کردن محور ایلام- مهران تلاش های بسیاری صورت گرفته ولی به طور کامل این مهم محقق نشد و شاهد عدم یکنواختی در طول مسیر که در بعضی خطوط چهار خطه است و در بعضی مقاطع دو خطه است، مواجه هستیم.

وی تصریح کرد:  همچنین بعضی از نقاط مسیر به صورت باریک است به خصوص در قسمت های ورودی شهر مهران آل اسحاق و پیچ های  کنجانچم بسیار خطرناک است و برای اشخاصی که زمان رانندگی خود را تنظیم نکنند متاسفانه ممکن است خستگی  و خواب آلودگی بر آنها غلبه کند و در آن قسمت ها دچار حادثه شوند لذا توصیه های پلیس را مد نظر خود قرار دهند با پلیس  در طول مسیر که استقرار دارند همکاری لازم را داشته باشند که بتوانند به سلامت به مقصد برسند.

 ایلام بارانی شد/تداوم توده گرد و غبار در استان

یوسف شیخ الملوکی مدیر کل هواشناسی استان ایلام در این ارتباط  گفت: توده گرد و غبار از شمال عربستان شکل گرفته و امروز هوای استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: خوشبختانه امروز یک توده بارشی وارد استان شده و از امروز بارش های خیلی خوبی در استان شاهد خواهیم بود که تا روز دوشنبه ادامه دارد.

وی گفتک دمای هوای استان بین ۳-۵ درجه کاهش می یاید و حتما زائران برای آمدن به استان لباس گردم همراه داشته باشند.

فعالیت های سه شیفته بخش حمل و نقل

اسماعیل کاویانی جانشین رئیس حمل و نقل ستاد اربعین نیز گفت:  شور حسینی همه را به حرکت وا داشته است که در مسیر و در همایش اربعین با حداکثر توان خود در حال حرکت هستند به صورتی که همکاران در حوزه حمل و نقل به صورت سه شیفت مشغول فعالیت و خدمات رسانی به زائرین اربعین حسینی هستند اما باز هم پاسخگوی نیاز و تقاضای جمعیت نیست.

وی گفت: مرز مهران با توجه به این که همه ساله و همچنین امسال با تراکم جمعیت بیشتری نسبت به سنوات قبل مواجه است دو موضوع در این مرز داریم بحث اننقال افراد از ایلام به سمت مهران و از مهران تا نقطه صفر مرزی که کمتر از ۱۵ کیلومتر است و مسافتی در حدود ۱۰ دقیقه ای است که اکنون با تراکم جمعیت و میزان ترافیک این مسافت طول می کشد.

کاویان افزود:  به این دلیل که هم شهر مهران شلوع است و هم ماشین های داخل شهر که تقریبا شهر به شکل پارکینگ مانند شده و نیز جمعیت هم به نوعی در خیابان ها که هستند که خود این جمعیت از حرکت ماشین ها به نوعی جلوگیری می کند و این عدم تناسب باعث شده که حرکت به کندی صورت گیرد اما تمام همکاران در حوزه راهنمایی و رانتدگی، نیروی انتطامی، سپاه بسیج و تمام دستگاهها ی اجرایی تلاش می کنند که مردم با کمترین مساحت و با سهولت به نقطه صفر مرزی منتقل شوند و به کربلای معلی مشرف شدند.

وی گفت: توصیه ای که در این راستا به زائرین داریم این است که از حمل و نقل غیر شناسنامه دار استفاده نکنند.

حجم تردد زائران از مرز مهران پرحجم است

سردار جلال ستاره معاون عملیات فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی نیز اظهار داشت: با همت و تلاش همکاران و سایر نهادها مرزهای کشور از امنیت کافی برخوردار  هستند در سه نقطه خروجی مهران چزابه و شلمچه تردد زائران پرحجم اما روان و به سهولت است مشکل خاصی در این راستا نداریم اما مرز خسروی کماکان بسته می باشد و امید ما برای باز شدن این مرز به روی زائران قطع شده است.

وی گفت: با توجه به این که مرز خسروی بسته است و حجم تردد زائران از مرز مهران پرحجم است ما تسهیلات خوبی در این راستا در مرز مهران ایجاد کردیم، بیش از حجم سال گذشته از مرز مهران زائران در حال خروج هستند و وسیله نقلیه در طرفین مرزها نیز آماده جابجایی زوار است.

وی گفت: درخواستی که از زائران داریم این است که در آن سوی مرز خودروهای را سوار شوند که برای آنها مشخص شده است و از هر خودروی استفاده نکنند و همچنین از خروج از مسیرهای دیگر خودداری کنید.