۰ نفر

تحصیل ۲۰۰هزار دانش‌آموز تهرانی در مدارس غیردولتی و خیّرساز

۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۵:۴۷
کد خبر: 227945
تحصیل ۲۰۰هزار دانش‌آموز تهرانی در مدارس غیردولتی و خیّرساز

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: 200 هزار دانش‌آموز از مجموع یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز شهر تهران در مدارس خیّرساز و غیردولتی تحصیل می‌کنند.

عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز در این سال‌ها نسبت به احداث و تجهیز مدارس اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند، اظهار داشت: با توجه به روند افزایش جمعیت دانش‌آموزی، این فعالیت‌ها باید هر سال بیش از پیش شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، وی با اشاره به ضرورت مشارکت بخش خصوصی به ویژه خیرین مدرسه‌ساز در حوزه تعلیم و تربیت افزود: مصداق عینی و تبلور عملی مشارکت بخش خصوصی، فعالیت مدارس غیردولتی است.

باقری گفت: 200 هزار دانش‌آموز از مجموع یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز شهر تهران در مدارس خیرساز و غیردولتی تحصیل می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران اضافه کرد: 18.5 درصد از مجموع کل جمعیت دانش‌آموزی شهر تهران در مدارس غیردولتی مشغول تحصیل هستند.

وی خاطر نشان کرد: این تعداد دانش‌آموز در هزار و 720 مدرسه غیردولتی شهر تهران شامل مدارس خیرساز، غیرانتفاعی و هیأت امنایی تحصیل می‌کنند.

باقری گفت: اگر این تعداد مدرسه غیردولتی به ویژه مدارس خیرساز در شهر تهران وجود نداشت، پوشش تحصیلی این دانش‌آموزان نیازمند ایجاد 800 مدرسه 10 کلاسه و استخدام 12 هزار نیرو بود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران یا بیان اینکه شهر تهران از لحاظ فضاهای آموزشی در ردیف 5 شهر فقیر کشور قرار دارد، عنوان کرد: برای تأمین فضاهای آموزشی مورد نیاز در تهران احداث 600 باب مدرسه جدید ضروری است.