۰ نفر

تحریم آمریکا علیه ایران فقط به سپاه ختم نمی‎شود

۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹
کد خبر: 225758
تحریم آمریکا علیه ایران فقط به سپاه ختم نمی‎شود

معاون خزانه ‎داری آمریکا ۴ هدف برای راهبرد جدید واشنگتن علیه ایران ذکر کرد و مدعی شد این نهاد علاوه بر سپاه پاسداران دیگر ارگان های دولتی ایران را هم هدف قرار خواهد داد.

به گزارش سایت وزارت خزانه داری آمریکا، «سیگال مندلکر» معاون خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، در سخنرانی که در جمع لابی صهیونیستی «آیپک» داشت، راهبرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران را بسیار فراتر از برجام توصیف کرد و مدعی شد این راهبرد مواردی چون حمایت از تروریسم، توسعه موشک‌های بالستیک و نقض حقوق بشر را نیز شامل می‌‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی برای این راهبرد ۴ هدف مشخص برشمرد.

*خنثی کردن فعالیت‌های ثبات زدای ایران و مهار رفتارهای تهاجم آمیز به ویژه در حوزه حمایت از تروریسم و گروه هایی مثل حماس، حزب الله، حشد الشعبی که تهدیدی برای رژیم صهیونیستی محسوب می‌شوند.

*قطع منابع مالی که به پیشبرد فعالیت‌های ایران به ویژه سپاه پاسداران در سطح منطقه کمک می‌کند.

*مقابله با توانایی ایران در تهدید آمریکا و متحدانش با توسل به موشک های بالستیک و دیگر تسلیحات مورد استفاده در جنگ‌های نامتقارن.

*مسدود کردن همه راه‌های دستیابی ایران به تسلیحات اتمی.

مندلکر در ادامه ادعاهای خود بار دیگر توافق هسته ای ایران را ناقص و بزرگترین نقص آن را نیز بند موسوم به «غروب آفتاب» شامل بازه رفع محدودیت های هسته ای، اعلام کرد.

وی در توضیح نقش وزارت خزانه داری آمریکا در اجرای راهبرد به اصطلاح جامع ترامپ گفت: در ۱۰ ماه گذشته و از زمان روی کار آمدن دولت فعلی واشنگتن، «اوفک» اداره کنترل سرمایه‌های خارجی خزانه داری آمریکا، ۷ مرحله تحریم در رابطه با سپاه پاسداران ،برنامه موشکی ایران و حمایت از تروریسم وضع کرده که شامل ۷۲ هدف در چین، ایران، لبنان و اوکراین می شود.

مندلکر در نهایت مدعی شد: مقابله ما با فعالیت‌های ایران از سپاه پاسداران فراتر رفته و دیگر ارگان‌های دولتی که حامی تروریسم و  مروج بی ثباتی در منطقه هستند را نیز شامل می‌شود.