۰ نفر

پیش‌نویس قانون‌ ملی فضایی ایران تدوین می‌شود

۱۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۴
کد خبر: 222776
پیش‌نویس قانون‌ ملی فضایی ایران تدوین می‌شود

عضو شورای عالی فضایی ایران از تلاش برای تدوین نخستین پیش نویس قانون ملی فضایی ایران و ارائه آن به دولت و مجلس شورای اسلامی برای طی مراحل تصویب خبر داد.

«الهام امین زاده» روز سه شنبه در همایش آغاز هفته جهانی فضا در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نبود یک قانون ملی در بخش فضایی ضرورت تدوین آن را دو چندان کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: ضرورت این امر باعث شد دانشگاه تهران با همکاری سازمان فضایی ایران نسبت به تدوین پیش نویس قانون ملی فضایی اقدام کند.

امین زاده گفت: دانشگاه تهران با بررسی قانون های موجود و بهره گیری از قوانین فضایی کشورهای عضو سازمان همکاری‌های فضایی آسیا و اقیانوسیه (اپسکو) برای تدوین این قانون اقدام کند.

مشاور رئیس جمهوری در حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: قانون ملی فضایی ایران با هدف یکسان سازی و جلوگیری از موازی کاری تدوین خواهد شد و زمینه حضور بخش خصوصی در بخش فضایی را فراهم می کند.

سازمان ملل چهارم تا دهم اکتبر هر سال (12 مهر تا 18 مهر) را به عنوان هفته جهانی فضا انتخاب کرده است؛ ترویج و توسعه دانش فضایی و آشنا کردن مردم و جوانان از نقش فناوری فضایی در زندگی انسان‌ها روی زمین از اهداف این نامگذاری است.