۰ نفر

مرز خسروی برای تردد زائران اربعین آماده شد

۱ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۰۹
کد خبر: 220879
مرز خسروی برای تردد زائران اربعین آماده شد

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای از آغاز فعالیت مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: تعداد گیت‌های عبوری مرز خسروی در داخل پارکینگ‌ها نیز افزایش یافته است.

داود کشاورزیان افزود: برای تسهیل تردد زائران ایرانی به کربلا در ایام اربعین حسینی مسیر دسترسی قصرشیرین به خسروی نیز آسفالت شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: همچنین راه‌های دسترسی همچون جاده ایلام - مهران تعریض و چهار خطه و جاده دومی به نام جاده ملک شاهی که یک جاده فرعی محسوب می‌شود در زمان برگشت به ‌عنوان یک مسیر عبوری برای خودروها و اتوبوس‌ها آماده شده است.

وی افزود: در استان خوزستان نیز علاوه بر بهسازی راه‌های موجود، راه‌های جدیدی برای دسترسی به مرز چزابه ساخته شده که در مجموع این اقدامات بیانگر تقویت‌ زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نسبت به گذشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به سهم حداکثری مرز مهران در جابجایی زائران مراسم اربعین حسینی بیان داشت: با آغاز فعالیت مرز خسروی بخشی از ترددهای مرز مهران کم و به آن اختصاص خواهد یافت.

کشاورزیان با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در زمینه ارتقا ایمنی راه‌های منتهی به کشور عراق گفت: تعریض، تأمین روشنایی،

تعریف مسیرهای جایگزین، احداث کمربندی و مواردی از این ‌دست برای ارتقای ایمنی راه‌ها در مراسم اربعین است.

وی کنترل ناوگان را یک امر مستمر دانست و گفت: همواره باید در امر جابجایی بر وضعیت خودرو نظارت وجود داشته باشد، اما در نهایت باید تصمیمات کلان در حمل‌ونقل مسافر اتخاذ شود که به نظر من طرح شبکه سیر همنام یکی از تصمیمات کلانی است که اتوبوس‌ها و رانندگان در قالب شرکت‌های مادر ساماندهی می‌شوند و سازمان می‌تواند با واگذاری برخی از وظایف به این شرکت‌ها در ارزیابی عملکرد، اصلاحات و رفع کاستی‌های موجود را مطالبه کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: باید به شرکت‌ها در طرح شبکه سیر همنام زمان داد تا آنها بتوانند علاوه بر تأمین ناوگان، راننده و تجهیزات موردنیاز هم در عرصه جابجایی مسافر و هم برای ایام اربعین خود را نشان دهند.

هر سال در ایام اربعین حدود 2 میلیون زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به کربلا سفر می کنند و سازمان راهداری برای تسهیل تردد زائران ایرانی برنامه های مختلفی را در پایانه های مرزی به مورد اجرا می گذارد.