۰ نفر

وزیر ارشاد دستور بازبینی فیلم‌های توقیفی را داد

۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۳۹
کد خبر: 196931
وزیر ارشاد دستور بازبینی فیلم‌های توقیفی را داد

در پی نامه اصغر نعیمی یکی از کارگردانان کشورمان، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی نامه ای به رییس سازمان سینمایی، سمعی و بصری دستوراتی برای بررسی مجدد فیلم‌ها توقیفی داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، متن نامه سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی به شرح زیر است:

«جناب آقای حیدریان
با سلام
گاهی حضوری اطلاع داده می شود یا در نشریات، روزنامه ها و فضای مجازی می خوانم که نسبت به بلاتکلیف ماندن برخی فیلم های توقیفی از دولت قبل تاکنون انتقادها و گلایه هایی وجود دارد.
شما به خوبی واقف هستید که توقیف هر فیلم یا هر اثر هنری و فرهنگی هم حبس و اتلاف منابع و سرمایه های مادی و هم بی ثمر شدن رنج و کوشش شماری از انسان های هنرمند و فرهیخته است و مهم تر، محتمل است که توام با تضییع حق الناس و حقوق فرهنگی تهیه کنندگان و سرمایه گذاران باشد.
سلب چنین حقی باید با رعایت تام و تمام حقوق شهروندی و قانونی و مستندات موجه و غیر سلیقه ای افراد و نیز امکان دفاع فرد از حق فرهنگی خود صورت گیرد.
با توجه به اهتمام شایسته جنابعالی در تشکیل کمیته بازبینی فیلم های توقیفی دستور فرمایید با رعایت حق الناس و قوانین و ضوابط مربوط، هر چه سریعتر و به فوریت و جدیت به این موضوع رسیدگی و گزارش آن برای بنده ارسال شود و ظرف مدت دو ماه پرونده فیلم های توقیفی بسته شود.»