۰ نفر

رئیس سازمان ملی استاندارد: جایگاه ایران در استانداردسازی ارتقا یافت

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۷:۳۵
کد خبر: 191960
رئیس سازمان ملی استاندارد: جایگاه ایران در استانداردسازی ارتقا یافت

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: ایران در بررسی سازمان بین المللی استانداردسازی(ایزو) در سال 2013 در بین 163 کشور رتبه 31 در سال 2015 رتبه 27 و در سال 2016 به رتبه 23 رسیده است.

نیره پیروزبخت روز شنبه در دیدار با استاندار سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: سازمان استاندارد به عنوان یک سازمان فرابخشی، نظارتی و حاکمیتی اقدامات مناسبی را در زمینه برون سپاری فعالیت ها انجام داده به گونه ای که حدود 2 هزار و 700 آزمایشگاه و حدود 350 شرکت در بازرسی بخش خصوصی این نهاد را در تحقق اهداف یاری می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: سازمان استاندارد ایران در 11 سازمان بین المللی عضو است که مهمترین آن ایزو بشمار می رود.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه در سالهای اخیر با وجود همه مشکلات اقدامات مطلوبی توسط این نهاد در حوزه های مختلف از جمله قضایی، خودرو، ساختمان و غیره صورت گرفته است گفت: در سه سال اخیر یک میلیون بازرسی از واحدهای صنفی در کشور انجام شده است.

وی استاندارد را زبان مشترک جهان به منظور توسعه تعامل مردم جهان با همدیگر ذکر کرد و گفت: استانداردها با خلق زبان مشترک می توانند سلامت و ایمنی را برای همه مصرف کنندگان تولیدات و خدمات ارائه کنند. 

مدیر کل استاندارد سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار گفت: سال گذشته اقدامات مطلوبی در حوزه استاندارد در استان صورت گرفت که تشکیل کمیته متناظر ایزو و تدوین 16 استاندارد ملی برای کشور از جمله دستاوردهای این مدت بوده است.

اسماعیل عاقلی همچنین راه اندازی آزمایشگاه بافت شناسی، PCR، خریداری تجهیزات آزمایشگاهی بلوک های پلی استایرن و راه اندازی آن، خریداری دستگاه تست جوش و راه اندازی، اخذ دستگاه های GC و اسپکترفتومتر و تست رنگ سنج، فلیم فتومتر، خرید برخی از تجهیزات تکمیلی آزمایشگاهی برای آزمایشگاههای اداره کل شامل کوره، ترازو و غیره را از جمله فعالیت های استان در بخش توسعه آزمایشگاه ذکر کرد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی و افزایش مشارکت بخش های خصوصی در ارتباط با تدوین استاندارد و استاندارد سازی به عنوان ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار، ایجاد و تائید صلاحیت سه آزمایشگاه همکار در شهرستان زاهدان، ایرانشهر و سراوان (آزمایشگاه مصالح ساختمانی) و تائید صلاحیت پنج مرکز آموزشی همکار در زمینه استاندارد از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

وی با توجه به افزایش رونق و توسعه در بخش های زیربنایی استان و در نتیجه افزایش مبادلات کالا خواستار توجه ویژه به این سازمان در بخش های مختلف از جمله نیروی انسانی شد.