۰ نفر

فرود اضطراری بالگرد ارتش در بوشهر +عکس

۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۲۳:۵۵
کد خبر: 180032
فرود اضطراری بالگرد ارتش در بوشهر +عکس

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش از فرود اضطراری یک فروند بالگرد این نیرو عصر امروز (چهارشنبه) در حوالی شهرستان دیر استان بوشهر خبر داد.

 در پی انتشار اخباری مبنی بر سقوط  بالگرد نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار دوم سیاوش جره، معاون عملیات این نیرو در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش ضمن تکذیب خبر مذکور افزود: این بالگرد به دلیل نقص فنی صرفا فرود اضطراری داشته و الحمد الله هیچگونه آسیب جدی به سرنشینان و بالگرد مورد اشاره وارد نگردیده است.
به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا؛ دریادار جره همچنین گفت: این بالگرد در حال انجام تجسس، نجات و عملیات مقابله با آلودگی دریایی بوده است.
فرود اضطراری بالگرد ارتش
فرود اضطراری بالگرد ارتش
فرود اضطراری بالگرد ارتش
فرود اضطراری بالگرد ارتش
امیر دریادار حبیب اله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش نیز عصر چهارشنبه در خصوص فرود اضطراری یک فروند بالگرد این نیرو در سواحل بندر دیر با انتقاد از انتشار خبر سقوط این بالگرد توسط برخی از رسانه ها، افزود: خلبانان با آموزش های ویژه ای که دیده اند در موارد بروز نقص فنی از سطح دریا به سمت ساحل حرکت کرده و بالگرد را به زمین می نشانند.
وی در خصوص چگونگی بروز و دلیل حضور این بالگرد در سواحل بندر دیر نیز گفت: نیروی دریایی و سازمان بنادر و کشتیرانی در زمینه تجسس، نجات، بررسی و رفع آلودگی های زیست محیطی سطح دریا به ویژه آلودگیهای نفتی همکاری دارند.
دریادار سیاری ادامه داد: این همکاری و انجام وظیفه با هدف حفظ منافع جمهوری اسلامی بطور معمول انجام می شود و جزو وظایف و ماموریت های تعریف شده این نیرو نیست.
وی گفت: این بالگرد از نوع (ای بی -212) بوده که برای انجام تعمیرات به بوشهر منتقل خواهد شد.
این بالگرد از مبداء عسلویه به سمت بوشهر در حرکت بود که حدود ساعت 16 حوالی شرق بندر دیر دچار سانحه شد.