۰ نفر

تخلفات مدیران به دلیل ناآشنایی آن‌ها با قانون است

۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۱:۱۲
کد خبر: 158857
تخلفات مدیران به دلیل ناآشنایی آن‌ها با قانون است

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: بیشتر تخلفاتی که از سوی مدیران انجام می‌شود به دلیل نا آشنایی آنها با قانون است که در این راستا کلاس‌های آموزشی و مشاوره را دیوان محاسبات در کل کشور برای مدیران برگزار می‌کند.

عادل آذر شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ضمن اشاره به اینکه کار اصلی دیوان محاسبات صیانت از بیت‌المال است، اظهار کرد: دیوان عدالت کار بررسی دارایی فیزیکی و صیانت از بیت‌المال را بر عهده دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به اینکه پول‌های خارج از بودجه کشور جز وظایف رسیدگی توسط دیوان محاسبات نیست، افزود: دیوان محاسبات از مدیران دولتی حمایت و به آنها مشاوره می‌دهد تا برخلاف قانون عمل نکنند.

رئیس دیوان محاسبات کشور در ادامه گفت: در دیوان محاسبات، طبق شعار محوری «نظارت مستمر پیشگیرانه، هدایت‌گرانه و مقتدرانه» و در جهت تحقق آن عمل می‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کشف خلاءهای قانونی و مشاوره دادن به مدیران از جمله وظیفه دیوان محاسبات است، عنوان کرد: دیوان محاسبات تمام برنامه‌های مشاوره و آموزش به مدیران را ارائه می‌دهد تا آنها دچار آسیب نشوند و خلاف قانون عمل نکنند.

آذر با بیان اینکه مدیران کشور انسان‌های پاکی هستند، عنوان کرد: بیشتر تخلفاتی که از سوی مدیران انجام می‌شود به دلیل ناآشنایی با قانون است که در این راستا کلاس‌های آموزشی و مشاوره را دیوان محاسبات در کل کشور برای مدیران برگزار می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه با مدیرانی که به عمد تخلف می‌کنند برخورد خواهد شد، خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات نقش یک مشاور خوب و یک آموزش دهنده خوب برای توانمندسازی مدیران را ایفا می‌کند.

رئیس دیوان محاسبات کشور با اشاره به اینکه مدیران خط مقدم توسعه کشور هستند، اظهار کرد: ما نباید چابکی و قدرت انعطاف پذیری را از مدیران بگیریم، بلکه باید بگذاریم با جسارت تصمیم بگیرند.

آذر در ادامه گفت: استان کردستان از لحاظ نظارت دیوان محاسبات در جایگاه خیلی خوبی قرار دارد و این نشان می‌دهد که این استان مدیران صادق و وظیفه‌مندی را دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات ابهامات قانونی را که برای مدیران وجود دارد حل و برای آنها راهکار قانونی پیدا خواهد کرد تا این ابهامات دچار توقف در اجرای برنامه‌ها نشود و استان هر چه سریعتر به سمت توسعه حرکت کند.