۰ نفر

افت دما در کربلا و نجف

۲۶ آبان ۱۳۹۵، ۱۵:۴۹
کد خبر: 158739
افت دما در کربلا و نجف

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از افت دمای ایران طی هفته آینده خبر داد و افزود: شهرهای کربلا و نجف از فردا حدود 6 درجه کاهش دما خواهد داشت.

احد وظیفه، ضمن تشریح وضعیت بارشی و دمایی کربلا و نجف در روزهای آینده اظهار کرد: در شرایط حاضر دمای روزانه این شهرها 30 درجه بالای صفر است اما پیش بینی می‌کنیم که از فردا (پنجشنبه 27 آبان) حدود 6 درجه افت دما داشته باشیم؛ ولی بارشی را برای این شهرها پیش‌بینی نمی‌کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه روزهای پنجشنبه و جمعه 27 و 28 آبان در شهرهای کربلا و نجف سرعت وزش باد افزایش پیدا می‌کند گفت: بنابراین احتمال وقوع پدیده گرد و غبار در برخی مناطق شامل نوار غربی ایران،‌غرب مهران، غرب خوزستان وجود دارد که در نتیجه این وضعیت کیفیت هوا کاهش پیدا می‌کند.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت دمایی کربلا و نجف افزود: روزهای یکشنبه و دوشنبه آینده بیشینه و کمینه دما در این شهرها حدود 22 و 12 درجه سانتی گراد است. با توجه به بازگشت زائران ایرانی از کربلا و نجف در اواسط هفته آینده لازم به ذکر است که در روزهای دوشنبه و سه شنبه احتمال بارش خفیف در استان‌های لرستان، چهارمهال و بختیاری، ایلام وجود دارد .

وظیفه در ادامه با اشاره به اینکه انتظار می‌رود در روز یکشنبه در استان‌های مرکزی و تهران نیز بارش داشته باشیم گفت: افت دمایی قابل توجه در ایران از اواسط هفته آینده به ویژه در شمال شرق کشور از جمله خراسان رضوی رقم می‌خورد به طوریکه صبح روز دوشنبه دمای مشهد 5 درجه زیر صفر خواهد بود. بنابراین هفته سردی را پیش رو داریم.

وی افزود: همچنین در برخی مناطق از جمله خراسان شمالی، ارتفاعات البرز، شمال قزوین، مسیرهای منتهی به گیلان، اردبیل، زنجان، دامغان، سمنان از اواسط هفته آینده از یکشنبه تا سه شنبه احتمال بارش برف وجود دارد که این وضعیت جوی باعث لغزندگی جاده‌ها می‌شود بنابراین توصیه می‌کنیم مسافران برای جلوگیری از وقوع حوادث تمهیدات لازم را داشته باشند.