۰ نفر

شرکت بیش از ۹ میلیون خانوار در سرشماری اینترنتی

۲۷ مهر ۱۳۹۵، ۲۰:۰۴
کد خبر: 152492
شرکت بیش از ۹ میلیون خانوار در سرشماری اینترنتی

رییس مرکز آمار ایران گفت: شمار ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تا ساعت 18 سه شنبه به 9 میلیون و 353 هزار خانوار رسید که 31 میلیون و 470 هزار نفر از جمعیت کشور را در بر می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «امیدعلی پارسا» شامگاه سه شنبه افزود: میزان مشارکت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن به 39 درصد رسید.

چنانچه 35 درصد مردم در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، جمهوری اسلامی ایران در شمار کشورهای توسعه یافته به لحاظ آماری قرار می گیرد؛ بنابراین اینک از میزان تعیین شده عبور کرده ایم.

مرکز آمار ایران، ثبت نام اینترنتی هشت میلیون و 881 هزار خانوار را هدفگذاری کرده بود.

رییس مرکز آمار ایران یادآوری کرد: مهلت ثبت نام اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن تا ساعت 24 جمعه (سی ام مهرماه) تمدید شده است.

وی پیش بینی کرد با توجه به اینکه روند ثبت نام اینترنتی به دلیل استقبال عمومی همچنان رو به افزایش است، میزان مشارکت از بسیار فراتر رود.

این، دومین باری است که مهلت ثبت نام اینترنتی در سرشماری تمدید می شود.

شمار ثبت نام کنندگان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تا ساعت 6 صبح امروز (سه شنبه) هشت میلیون و 400 هزار خانوار شامل 28 میلیون و 250 هزار نفر از جمعیت کشور بود.

همه خانوارهایی که به شکل اینترنتی اطلاعات آماری خود را تکمیل کنند، از دو گیگابایت اینترنت رایگان بهره مند می شوند که اپراتورهای تلفن همراه واگذاری این هدیه را از دوشنبه آغاز کرده اند.

یک هزار نفر از افرادی که در سرشماری اینترنتی مشارکت کنند، با قرعه کشی از جایزه 10 میلیون ریالی برخوردار می شوند که تاکنون 6 دوره آن انجام شده است.

500 جایزه ١٠ میلیون ریالی نیز برای مدیران مدارسی در نظر گرفته شده است که بتوانند خانوارهای دانش آموزان را به پرکردن اینترنتی سرشماری تشویق کنند.

مرکز آمار ایران اعلام کرده است خانوارها پس از ثبت نام در سامانه اینترنتی، کد دریافتی را حفظ و هنگام مراجعه مامور سرشماری به در منزل آن را ارایه کنند تا دیگر به سرشماری حضوری نیازی نداشته باشند.

خانوارها می توانند در مدت تعیین شده اطلاعات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.sarshomari95.ir ثبت کنند.

بر اساس برنامه ریزی مرکز آمار ایران، از یکم آبان ماه هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس و مسکن به روش حضوری با استفاده از تبلت و در مدت یک ماه انجام می شود.

بر اساس پیش بینی انجام شده، نتایج اولیه سرشماری امسال یکم تا پانزدهم دی ماه و نتایج تفصیلی آن مرداد سال 1396 منتشر می شود.