۰ نفر

کاهش ۶۷ درصدی بارندگی‌ نسبت به پارسال

۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۳۹
کد خبر: 151738
کاهش ۶۷ درصدی بارندگی‌ نسبت به پارسال

گزارش بارندگی‌ها در سال جاری آبی تا پایان هفته سوم مهرماه اینگونه نشان می دهد که میزان بارندگی در مقایسه با سال آبی گذشته با کاهش ۶۷ درصدی روبرو است.

به‌ گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس آخرین آمار وضعیت بارندگی منتهی به ۲۴ مهرماه سال جاری در کل کشور میزان بارندگی در مقایسه با سال آبی گذشته ۶۷ درصد و نسبت به متوسط درازمدت با کاهش ۶۰ درصدی روبرو است.

پربارش‌ترین نقطه کشور از ابتدای سال آبی جاری، شهرستان محمودآباد مازندران با ۱۴۹ میلی‌متر بارش و ایستگاه پل سردشت در آذربایجان غربی بدون بارندگی ثبت شده گزارش شده است.

در میان حوضه‌های آبریز اصلی کشور، بیشترین میزان بارندگی در این هفته مربوط به حوضه آبریز دریای خزر با ۱۶ میلی‌متر بارندگی بوده، در سایر حوضه‌ها نیز بجز فلات مرکزی با یک میلی‌متر بارندگی، میزان بارندگی‌ها صفر بوده است.

در میان حوضه‌های آبریز فرعی ۳۰ گانه نیز حوضه آبریز کل مهران با ۱۸ میلی‌متر افزایش و رودخانه‌های بلوچ با ۱۲ میلیمتر کاهش نسبت به سال گذشته بیشترین میزان تغییرات را در هفته منتتهی به ۱۹ مهرماه پشت سر گذاشته‌اند.

همچنین بیشترین میزان افزایش بارندگی نسبت به متوسط درازمدت در حوضه‌های فرعی ۳۰ گانه، با ۵ میلی‌متر افزایش مربوط به «ارس» و ۲۵ میلیمتر کاهش مربوط به رودخانه‌های بلوچ بوده است.