۰ نفر

پیش‌بینی وزش باد شدید و گردوخاک برای پایتخت

۱۵ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۳۱
کد خبر: 144042
پیش‌بینی وزش باد شدید و گردوخاک برای پایتخت

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به جو نسبتا پایدار در غالب نقاط کشور گفت: برای مناطق شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه گفت: امروز در غالب نقاط کشور جوی نسبتا پایدار حاکم خواهد بود و بارش پراکنده در سواحل شمالی کشور رخ خواهد داد و همچنین طی سه روز آینده برای مناطق شرقی کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش بینی می شود که در منطقه زابل با گردوخاک همراه خواهد بود.

وظیفه ادامه داد: طی همین مدت به سبب وزش باد شدید برای استانهای ایلام و خوزستان در بعضی ساعات باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود واز بعدازظهر روز سه شنبه جریانات بر روی دریای خزر، شمالی شده و همراهی آن با جریانات ناپایدار تراز میانی جو، سبب ابرناکی، رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد در استانهای اردبیل، گیلان، مازندران می‌شود.

وی بیان کرد: روز چهارشنبه با تقویت جریانات شمالی برروی دریای خزر برای استانهای اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز، شمال غرب و شمال شرق کشور رگبار و رعدوبرق، گاهی وزش باد شدید و کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود. شدت بارش روز چهارشنبه در استانهای گیلان، مازندران و گلستان است و نیز لازم به ذکر است، از امشب و طی روزهای سه شنبه و چهار شنبه خلیج فارس و روز چهارشنبه دریای خزر مواج خواهند بود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت آسمان تهران اظهار کرد: روز سه شنبه آسمان تهران صاف تا کمی ابری با حداقل دمای 25 و حداکثر دمای 36 درجه سانتی گراد و روز چهارشنبه آسمان تهران صاف در بعد ازظهر با افزایش ابر گاهی وزش باد شدید و گرد وخاک با حداقل و حداکثر دمای 34 درجه سانتی گراد پیش بینی می شود.