۰ نفر

معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران اظهار کرد

مرکز آمار بیطرف است

۱ شهریور ۱۳۹۵، ۱۵:۲۲
کد خبر: 141684
مرکز آمار بیطرف است

به گفته معاون طرح‌های آماری مرکز آمار ایران، این مرکز نهادی بی طرف است که از ارقام مربوط به شاخص‌های مهم اقتصادی نیز این نکته کاملا مشهود است و از ۲۴ بار ارائه آمار مربوط به بیکاری ۱۳ مورد از افزایش آن خبر داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علیرضا زاهدیان در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز آمار ایران که امروز یکم شهریور ماه در ساختمان مرکز آمار ایران برگزار شد درباره اقدامات انجام شده در این مرکز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: از سال ۱۳۸۹ تاکنون ۲۴ بار نرخ بیکاری اعلام شده است که تاکنون ۱۱ بار کاهش و ۱۳ بار افزایش نرخ مطرح شده است و همین دلیلی برای بی‌طرفی مرکز آمار ایران است. این شهادت را از کسی بپذیرید که ۲۰ سال در مرکز آمار ایران بوده است. این مرکز در ۱۰ سال گذشته بی‌طرف بوده و در ۱۰ سال بعد نیز چنین عملکردی خواهد داشت.

او همچنین مطرح کرد: از دستاوردهای مرکز آمار ایران این بوده که جدول داده‌ستانده متناسب را با تلاش شبانه روزی به برنامه ششم توسعه برساند. رشدهای فصلی را که مورد اعتماد دولت است و تورم ماهانه را در اولین روز هر ماه اعلام کند. همچنین ارائه نتایج آمارگیری از نیروی کار در هفته اول هر فصل مطابق با استانداردهای بین‌المللی از دستاوردهای مرکز آمار ایران است.

زاهدیان به ثمر رسیدن سرشماری سال ۱۳۹۰ را با تخصیص فقط ۱۵ درصد از بودجه مطالبه شده توسط مرکز آمار ایران از جمله اقدامات مهم مرکز آمار ایران دانست و بیان کرد: نتایج آن سرشماری امروز پایه برنامه ششم توسعه شده است.

قائم مقام ستاد سرشماری هم چنین بیان کرد: مرکز آمار ایران توانست جمعیت را تا سطح شهرستان‌ها پیش‌بینی کند و اولین گزارش رصد سیاست‌های جمعیتی را ارائه کنیم. همچنین طراحی شبکه ملی آمار، اجرای ۳۰ طرح پژوهشی در سال از دیگر اقدامات مرکز آمار است.

زاهدیان به سرشماری سال ۱۳۹۵ اشاره کرد و آن‌را یک سرشماری پیچیده وسخت دانست که سه سال برای اجرای صحیح آن زحمت کشیده شده است.