۰ نفر

سفر احتمالی اردوغان به ایران

۲۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۳۴
کد خبر: 141113
سفر احتمالی اردوغان به ایران

منابع دولتی در ترکیه با اشاره به سفر هفته آینده رئیس‌جمهوری این کشور به ایران، تأکید کردند: هماهنگی‌ها بین مسکو، آنکارا و تهران در ارتباط با بحران سوریه به خوبی پیش می‌رود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، منابعی در دولت ترکیه به روزنامه «الشرق الاوسط» اعلام کرده‌اند: هماهنگی سه‌جانبه بین ترکیه، ایران و روسیه درباره بحران سوریه به خوبی پیش می‌رود و طی چند ماه آینده پیشرفت‌های زیادی در این زمینه حاصل خواهد شد.

این منابع با اشاره به سفر «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه به ایران، که قرار است چهارشنبه آینده انجام شود، خاطرنشان کردند: هماهنگی بین 3 کشور مذکور طی روزهای آینده شاهد بُردی یاد خواهد بود.

این منابع تأکید کردند: سیاست خارجه ترکیه درخصوص بحران سوریه بر حفظ تمامیت ارضی سوریه و جلوگیری از تشکیل دولت‌هایی کوچک و همچنین مبارزه با تروریسم متمرکز است.

این منابع همچنین متذکر شدند: دولت ترکیه آمادگی خود برای انجام عملیات نظامی مشترک با روسیه برای حمله به داعش و دیگر گروه‌های تروریستی در سوریه اعلام کرده است.

ایده ایجاد یک ائتلاف سه‌جانبه میان ایران، ‌روسیه و ترکیه نخستین بار در زمانی مطرح شد که رجب طیب اردوغان در «سن پترزبورگ» با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دیدار کرد.