۰ نفر

شورای جهانی طلا اعلام کرد:

سقوط تقاضای جهانی طلا به پایین ترین سطحِ ۱۱سال اخیر

۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۳۸
کد خبر: 478308
سقوط تقاضای جهانی طلا به پایین ترین سطحِ ۱۱سال اخیر

شورای جهانی طلا در آخرین گزارش خود اعلام کرد که به علت شیوع بیماری همه گیر کرونا، طلا درخشش خود را برای مردم و همچنین سرمایه گذاران و بانک‌های مرکزی از دست داده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، شورای جهانی طلا در آخرین گزارش خود اعلام کرد که طلا درخشش خود را برای سرمایه گذاران و بانک های مرکزی در حالی از دست داد که بیماری همه گیر کرونا ویروس علاقه مردم جهان را نسبت به این فلز گرانبها کاهش داده است.

بر اساس داده های این شورا، تقاضای جهانی برای طلا از ابتدای سال جاری میلادی 10 درصد کاهش یافته و در دوره سه ماهه ژوئیه تا سپتامبر به 892.3 تن رسیده است.

این گزارش با استناد به تأثیر شدید شیوع بیماری کووید_19 بر سرمایه گذاران و مصرف کنندگان طلا، تأکید کرد که این میزان تقاضا کمترین رقم سه ماهه از سال 2009 است.

در همین حال، بانک های مرکزی کشورهای مختلف شروع به فروش ذخایر طلای خود کرده اند چرا که دولت ها در تلاشند تا تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد را کاهش دهند.

طبق اعلام شورای جهانی طلا، فروش خالص طلا که عمدتا توسط ازبکستان و ترکیه صورت گرفته، در سه ماهه سوم 12 تن بوده است که این اقدام اولین بار است که از سال 2010 صورت می گیرد.

انتظار می رود بانک ها قبل از پایان سال خرید طلا را از سر بگیرند اگرچه این امر با سرعت کمتری نسبت به سال های 2018 و 2019 رخ خواهد داد.

به گفته لوئیز استریت، یک تحلیلگر برجسته در شورای جهانی طلا، فروش از طریق بانک هایی انجام شده است که تلاش می کنند از قیمت بالای طلا "در زمانی که از نظر مالی محدود شده اند" بهره مند شوند.