۰ نفر

یک فعال بازار ارز در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

پیش‌بینی قیمت دلار در روز‌های آینده/ جو بازار ارز ریزشی است

۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۲
کد خبر: 478189
پیش‌بینی قیمت دلار در روز‌های آینده/ جو بازار ارز ریزشی است

یک فعال بازار ارز گفت: اگرچه قیمت دلار نسبت به روز گذشته اندکی کاهش یافته اما جو همچنان بازار ریزشی است و بیشتر معامله‌گران فروشنده هستند.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛  یک فعال بازار ارز در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره حال‌و‌هوای امروز بازار توضیح داد: روز گذشته قیمت دلار تا ۲۶۷۰۰تومان هم کاهش یافت و انتظار داشتیم در این کانال ماندگار شود اما بازار امروز تغییر جهت داده و شاهد رشد جزیی قیمت‌ دلار و یورو هستیم.

او ادامه داد: با این حال جو بازار ارز ریزشی است و ریسک خرید دلار افزایش یافته از همین رو بیشتر افراد فروشنده شده‌اند و تمایلی برای خرید ارز در صرافی‌ها و بازار غیررسمی وجود ندارد؛ در این میان عده‌ای از معامله‌گران که تصور می‌کردند دلار در کانال بالای ۳۰هزار تومان ماندگار می‌شود، سعی کرده‌اند با اعلام نرخ‌های بالا که البته هیچ خرید و فروشی هم با آن قیمت انجام نمی‌شود سد راه روند نزولی بازار شده‌اند.

به گفته این فعال بازار ارز، در حال حاضر قیمت فروش دلار در صرافی‌ملی و بازار آزاد در کانال ۲۷هزار تومان قرار دارد اما نرخ خرید آن از فروشنده بسیار پایین‌تر است به طوریکه حتی روز گذشته قیمت خرید دلار در بین دلالان تا ۲۳هزار تومان هم پایین آمده بود و امروز هم صرافی‌ملی در تابلوی خود نرخ خرید را اعلام نکرده است.

وی درباره روند بازار در روز‌های آینده اظهار کرد: جو بازار ارز ریزشی است و بیشتر معامله‌گران انتظار دارند دلار مجددا ارزان شود اما از آنجا اخبار سیاسی تاثیر مستقیمی بر این بازار دارد، نمی‌توان به طور حتم پیش‌بینی کرد که در آینده دلار به چه قیمتی خواهد رسید.

این فعال بازار ارز با تشریح نرخ دلار و یورو در بازار‌های امروز بیان کرد: در حال حاضر قیمت فروش دلار در صرافی‌ملی ۲۷۲۰۰ و قیمت فروش یورو ۳۱۶۵۰تومان است؛ در سایر صرافی‌ها نرخ فروش دلار ۲۶۶۹۸ و خرید آن ۲۵۹۶۶تومان اعلام شده و یورو نیز با قیمت ۳۱۳۰۰فروخته می‌شود و نرخ خرید آن از فروشنده ۳۰۳۱۶تومان است.

او افزود: قیمت فروش دلار در بازار آزاد امروز نیز بین  ۲۷۱۰۰ تا ۲۷۲۵۰ و یورو ۳۱۱۰۰ تا ۳۱۲۰۰تومان متغیر است.