۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ بازار وارد فاز کاهشی شد

۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۸
کد خبر: 476726
پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان هفته/ بازار وارد فاز کاهشی شد

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران بیان کرد: در حال حاضر قیمت‌ها در بازار طلا نزولی است و پیش‌بینی می‌شود این روند با افت نرخ ارز ادامه داشته باشد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمد‌ولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین درباره وضعیت بازار طلا توضیح داد: امروز قیمت طلا و سکه مجددا با کاهش قابل توجهی همراه شده که دلیل عمده آن تزریق ارز و افت نرخ دلار، کم‌تر شدن تقاضا و برخورد با اتاق‌های معاملات مجازی بوده است.

او ادامه داد: بر این اساس در بازار امروز، قیمت طلا نسبت به دو روز پیش حدود ۶۰هزار تومان ارزان شده و سکه نیز با ۷۰۰هزار تومان کاهش به کانال ۱۳میلیون تومان بازگشته است.

به گفته محمدولی، انتظار می‌رود با ادامه روند نزولی بازار ارز، قیمت طلا و سکه نیز تا پایان هفته جاری ارزان‌تر شود که در این صورت مردم به راحتی می‌توانند برای خرید طلا تصمیم‌گیری کنند.

قیمت طلا و سکه ۵آبان ماه۹۹

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح قیمت‌های امروز پنجم آبان ماه۹۹ گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۳میلیون و ۸۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان رسید.

در این زمینه بخوانید:

او اضافه کرد: نیم سکه در بازار امروز با قیمت هفت میلیون و ۶۰۰هزار، ربع سکه پنج میلیون و ۱۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار هم یک میلیون و ۲۵۹هزار تومان است.