۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌بینی قیمت طلا در روز‌های پایانی مهرماه/ تشدید نوسانات بازار متاثر از معاملات کاغذی

۲۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۳
کد خبر: 474901
پیش‌بینی قیمت طلا در روز‌های پایانی مهرماه/ تشدید نوسانات بازار متاثر از معاملات کاغذی

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا بیان کرد: در صورت مهار نشدن معاملات کاغذی و افزایش نرخ ارز نمی‌توان انتظار کاهش قیمت طلا و سکه را داشت.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت امروز بازار طلا توضیح داد: با شروع کار بازار امروز همچنان شاهد ادامه روند افزایشی قیمت طلا و سکه متاثر از رشد بهای اونس و نرخ ارز هستیم، از طرفی طی سه روز گذشته بازار طلا تعطیل بوده اما به دلیل معاملات کاغذی و اتاق‌های معاملاتی که در فضای مجازی وجود دارد قیمت‌ها نوسان داشته است.

این فعال بازار طلا با اشاره به وضعیت تقاضا بیان کرد: در بازار مصنوعات طلا همچنان رکود شدیدی وجود دارد اما در مقابل تقاضا برای سکه و طلای آب شده بالا است که این موضوع نیز باعث تشدید روند صعودی قیمت‌ها شده است.

محمدولی درباره آینده بازار در هفته پیش رو اظهار کرد: اگر نرخ ارز و معاملات کاغذی کنترل نشود نمی‌توان انتظار داشت که قیمت طلا و سکه کاهش یابد.

قیمت طلا و سکه 27مهر ماه99

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با تشریح قیمت‌های امروز گفت: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت سکه امامی به 16میلیون و 380هزار و سکه طرح قدیم به 15میلیون و 500هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: همچنین قیمت نیم سکه در بازار امروز 9میلیون تومان، ربع سکه شش میلیون و سکه یک گرمی سه میلیون تومان است؛ همچنین هر مثقال طلا شش میلیون و 380هزار و هرگرم طلای 18عیار یک میلیون و 473هزار تومان معامله می‌شود.