۰ نفر

طلا گران شد؛

دلار مانعی برای افزایش قیمت طلای جهانی

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۱۱
کد خبر: 472568
دلار مانعی برای افزایش قیمت طلای جهانی

قیمت طلا پس از اینکه در ساعات اولیه معاملات به کمترین رقم در یک هفته گذشته رسید، به علت تقویت دوباره نگرانی ها در مورد بهبود اقتصادی و بلاتکلیفی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافت.

به گزارش رویترز، قیمت طلا پس از اینکه در ساعات اولیه معاملات به کمترین رقم در یک هفته گذشته رسید، به علت تقویت دوباره نگرانی ها در مورد بهبود اقتصادی و بلاتکلیفی در مورد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در ساعات اولیه معاملات طلا به پایین ترین رقم از 28 سپتامبر برابر با 1872.66 دلار در هر اونس رسید.

اما در لحظه انتشار این خبر با 9.50 دلار افزایش 1887.68 دلار فروخته شد.

برایان لان، تحلیلگر بازار در سنگاپور گفت فضای کاهشی نرخ بهره به همراه بلاتکلیفی در مورد انتخابات ریاست جمهوری، نوید خوبی برای طلا بود.

با این حال، «اگر دلار تقویت شود، مانع از افزایش بیشتر قیمت طلا می شود.»

ترامپ روز سه شنبه از مذاکرات برای بسته کمک مالی کرونایی تا پس از انتخابات 3 نوامبر صرف نظر کرد. اعلام شدن این موضوع، ریسک پذیری در بازار شعله ور و ارزش دلار را تقویت کرد و قیمت طلا را بیش از 2 درصد کاهش داد.

طلا به طور گسترده از اقدامات بانک های مرکزی برای تقویت اقتصاد سود می برد زیرا به میزان قابل توجهی به عنوان پشتوانه ای در برابر تورم و کاهش ارزش ارز کشورها در نظر گرفته می شود.