۰ نفر

چرا سکه بهار آزادی کانال عوض کرد؟

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۲۳:۳۶
کد خبر: 472089
چرا سکه بهار آزادی کانال عوض کرد؟

در حالی که قیمت سکه تمام بهار آزادی تا مرز ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان عقب نشسته بود، امروز با رشدی قابل توجه مواجه شد به طوری که بار دیگر سکه کانال عوض کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبر آنلاین، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی در زمان پایان فعالیت بازار تهران به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید که در قیاس با دیروز افزایشی بیش از ۷۰۰ هزار تومان را نشان می‌دهد . افزایش قیمت سکه در حالی اتفاقا افتاد که معامله‌گران انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها در بازار را می‌کشیدند و تقاضا برای خرید سکه در روز گذشته به حداقل رسیده بود . 

 بارقه هایی از افزایش عرضه و تمایل نوسان گیران به فروش سکه نیز در بازار دیده می‌شد امروز اما دو اتفاق همزمان زمینه را برای تغییر وضعیت مهیا کرد. از یک سو افزایش ۱۵ دلار و ۲۲ سنتی هر اونس طلا در بازارهای جهانی زمینه را برای رشد قیمت در بازار ایران مهیا کرد و از سوی دیگر بازگشت ارز به کانال ۲۸ هزار تومان نیز در این رشد موثر افتاد . 

 قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی بار دیگر وارد کانال ۱۹۰۰ دلار شد و هر اونس طلا امروز به قیمت ۱۹۱۳ دلار معامله شد. 

 برخی فعالان اباز اخبار ضد و نقیض درباره سلامتی ترامپ را عامل رشد بهای طلا به عنوات محلی برای سرمایه گذاری امن و سنتی می دانند و برخی دیگر نیز معتقدند تاثیر کرونا بر بازار طلا همچنان مشهود است . قیمت دلار نیز امروز رشدی نزدیک به ۱۲۰۰ تومان را در صرافی های بانکی تجربه کرد . فعالان بازار دیروز نیز نوسان قیمت ارز را در محدوده هزار تومان پیش بینی کرده بودند . 

 تحت تاثیر این اتفاقات بهای هر قطعه سکه تمام بهار ازادی طرح قدیم نیز با رشد ۶۰۰ هزار تومانی به ۱۳ میلیون و پانصد هزار تومان  قیمت هر قطعه نیم سکه با رشد ۳۲۰ هزار تومانی به ۷میلیون و نهصد هزار تومان رسید. قیمت ربع سکه نیز با افزایش ۲۲۰ هزار تومانی به ۵ میلیون صد زهار تومان افزایش یافت . سکه گرمی نیز با افزایش ۲۵۰ هزار تومانی قیمت به نرخ ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان مخعامله شد . کمبود سکه رد قطعا ریز در افزایش بیش از پیش قیمت ها موثر بود.