۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین:

قیمت طلا نسبت به اونس جهانی پایین است/ افزایش تقاضا برای خرید سکه جهت سرمایه‌گذاری

۷ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۴
کد خبر: 470349
قیمت طلا نسبت به اونس جهانی پایین است/ افزایش تقاضا برای خرید سکه جهت سرمایه‌گذاری

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران افزایش قیمت‌ها در بازار طلا را ناشی از ادامه نوسانات نرخ ارز دانست و گفت: البته قیمت فعلی طلا نسبت به بهای اونس جهانی پایین است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال‌وهوای بازار طلا توضیح داد: قیمت جهانی طلا رو به کاهش است اما در بازار داخل به دلیل ادامه نوسانان نرخ ارز شاهد رشد قیمت طلا و سکه هستیم و این افزایش قیمت با شیب ملایم رخ داده است.

به گفته کشتی‌آرای، البته قیمت طلای داخلی نسبت به ارزش اونس جهانی همچنان پایین بوده و حباب ندارد اما از آنجا که تقاضا برای سکه جهت سرمایه‌گذاری بالا است، حباب آن هم به یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان افزایش یافته است.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد: ما همچنان انتظار داریم که قیمت طلا به زودی کاهش یابد چراکه نرخ ارز هیجانی بالا رفته و درصورت فروکش کردن این التهاب، قیمت طلا و سکه نیز ارزان خواهد شد.

قیمت طلا و سکه ۷ مهر ۹۹

او با تشریح قیمت‌های امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت سکه طرح جدید به ۱۳میلیون و ۶۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۳میلیون تومان رسید.

به گفته این فعال بازار طلا، نیم سکه هم امروز با قیمت هفت میلیون و ۳۵۰هزار، ربع سکه چهار میلیون و ۳۵۰هزار و سکه یک گرمی با قیمت دو میلیون و ۳۰۰هزار تومان معامله می‌شود؛ ضمن اینکه طلای ۱۸عیار هم در بازار امروز گرمی یک میلیون و ۲۶۵هزار تومان قیمت خورد.