۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

افت ۸۰ درصدی تقاضای مصنوعات طلا در شش ماهه اول۹۹/ حباب سکه بالای یک میلیون تومان است

۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۶
کد خبر: 469143
افت ۸۰ درصدی تقاضای مصنوعات طلا در شش ماهه اول۹۹/ حباب سکه بالای یک میلیون تومان است

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به ادامه روند صعودی قیمت‌ها گفت: به دلیل نوسان بالای قیمت‌ها، تقاضا برای خرید مصنوعات طلا در شش ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۰درصد افت کرده است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال‌وهوای بازار طلا توضیح داد: طی این هفته با وجود روند نزولی بهای اونس جهانی، به دلیل بی‌ثباتی نرخ ارز شاهد نوسانات شدید در بازار طلا و سکه بودیم.

او ادامه داد: این نوسان بالا به ضرر مردم و فعالان صنف طلا است چراکه این وضعیت پیش‌بینی آینده بازار را غیرممکن کرده و کسی ریسک خرید و فروش را قبول نمی‌کند.

محمدولی همچنین درباره وضعیت تقاضا در این بازار توضیح داد: تقاضا برای خرید طلای خام و سکه همچنان بالا است و این عامل هم در نوسان قیمت بی‌تاثیر نبوده اما طی شش ماهه ابتدای امسال تقاضا برای خرید مصنوعات طلا در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۸۰درصد کاهش داشت. 

او تاکید کرد: مشکل فعلی ما نوسان بالا است و ترجیح می‌دهیم حتی اگر قیمت‌ها به شدت کاهش یا افزایش می‌یابد اما در یک کانال مشخصی به ثبات برسد.

در این باره زمینه بخوانید

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: همچنین رشد قیمت طلا و سکه باعث شده تا حباب سکه به یک میلیون و ۱۵۰هزار تومان افزایش یابد.

به گفته این فعال بازار طلا، درحال حاضر میزان خرید و فروش طلا و سکه در بازار تقریبا برابر است و نوسان قیمت‌ها باعث هجوم مردم برای خرید یا فروش نشده است.

قیمت طلا و سکه ۲ مهر۹۹

محمدولی با تشریح قیمت طلا و سکه بیان کرد: در جریان معاملات امروز، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به ۱۳میلیون و ۳۰۰هزار و سکه طرح قدیم به ۱۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید.

او اضافه کرد: نیم سکه هم امروز با قیمت شش میلیون و ۹۵۰هزار تومان، ربع سکه چهار میلیون و سکه یک گرمی با نرخ دو میلیون و ۱۰۰هزار تومان معامله می‌شود و همچنین قیمت طلای۱۸ عیار در بازار امروز به گرمی یک میلیون و ۲۴۰هزار تومان رسید.