۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

فرصت پیشتازی طلا در غفلت شاخص دلار/ طلا بر روی مدار صعود افتاد

۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۲۳:۴۷
کد خبر: 466088
فرصت پیشتازی طلا در غفلت شاخص دلار/ طلا بر روی مدار صعود افتاد

قیمت طلا و نقره در میانه معاملات روز چهارشنبه ایالات متحده نسبت به یک روز قبل کمی افزایش یافت. افزایش قیمت در بازار فلزات گرانبها در حالی اتفاق افتاد که بازارهای سهام هم از ابتدای روز روند مثبتی در پیش گرفته بودند.

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ افزایش قیمت فلزات گرانبها در روز گذشته با چاشنی تضعیف ارزش دلار همراه شد، طی روزهای گذشته یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزش قیمت طلا همواره تقویت ارزش دلار عنوان شده بود؛ با این حال اشاره به این نکته لازم است که روند صعودی بازار فلزات گرانبها (طلا و نقره) برای خروج از این جریان وارونگی به یک جرقه اساسی مثبت نیاز دارد.

آخرین قیمت معاملات طلای آتی ماه اکتبر با افزایش ۱۲.۳۰ دلاری روز گذشته به ۱۹۴۷.۴۰ دلار در هر اونس رسید در حال یکه قیمت نقره در بازار کومکس نیویورک با ۰.۱۱۴ دلار افزایش به قیمت ۲۷.۱۰۵ دلار معامله شد.

بازارهای سهامی جهان هم روند متفاوتی در پیش گرفته بود، در حالی که بازارهای سهام اروپا عموما روند صعودی داشتند، بازارهای آسیایی بیشتر با سقوط روبرو بودند. انتشار اخباری مبنی بر توقف آزمایشات واکسن کووید - ۱۹ از سوی شرکت آسترازنکا AstraZeneca که یکی از آزمایش شوندگان طی آزمایشات به بیماری غیرقابل توجیهی مبتلا شده از جمله مسائلی است که بر روند حرکت صعودی بازارها تاثیرگذار بوده است. اگرچه به گفته کارشناسان توقف موقتی آزمایشات امری غیرمعمول نیست.

در بازارهای مهم خارجی، در معاملات روز گذشته شاهد افزایش قیمت نفت خام نیمکس بودیم، بر این اساس قیمت هر بشکه نفت خام در بازار حدود ۳۸.۲۵ دلار بود، روند اصلاح قیمتی که پس از کاهش‌های پی در پی اخیر اتفاق افتاد. همچنین ارزش اوراق ده ساله خزانه داری ایالات متحده در حدود ۰.۶۸ درصد معامله شد.

11.jpg÷÷

نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا

از دیدگاه فنی، روند صعودی طلای آتی قابل تحویل در ماه اکتبر دارای مزیت فنی در کوتاه مدت است. نمودارها بیانگر آن است که هدف بعدی روند صعودی دستیابی به سطح قیمتی ۱۹۹۲.۵۰ دلار در هر اونس و هدف نزولی حفظ سطح قیمتی و سطح پشتیبانی ۱۹۰۰ دلار در هر اونس است. بر اساس مشاهدات تحلیلی سطح مقاومت نخست در معاملات اخیر ۱۹۵۰ دلار و سطح مقاومت دوم ۱۹۷۲.۴۰ دلار برآورد شده است. همچنین سطح پشتیبانی نخست در ۱۹۱۸.۸۰ دلار و سطح پشتیبانی دوم در ۱۹۰۴.۶۰ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

11

نمودار حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره

روند صعودی قیمت نقره از دیدگاه فنی دارای مزیت فنی کوتاه مدت است. بر این اساس هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت فنی ۲۹.۲۳۵ دلار و هدف بعدی نزولی حفظ سطح پشتیبانی ۲۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است. بر اساس معاملات اخیر سطح مقاومت نخست نقره ۲۷.۳۸۵ دلار و سطح مقاومت دوم ۲۷.۸۹ دلار بوده و سطح پشتیبانی اول ۲۶.۵۶۵ دلار و سطح پشتیبانی دوم در این معاملات ۲۵.۹۸۵ دلار در هر اونس مشاهده شده است.