۰ نفر

در پی انتشار آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا

قیمت اونس جهانی طلا اندکی رشد کرد

۱۷ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲
کد خبر: 465161
قیمت اونس جهانی طلا اندکی رشد کرد

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه در پی انتشار آمار اقتصادی نامطلوب آمریکا که انتظارات برای پایین مدت نرخهای بهره به مدت طولانی را تقویت کرد، اندکی افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۱۹۳۵ دلار و ۵۰ سنت رسید و از رکورد پایین ۱۹۱۶ دلاری که روز جمعه به ثبت رسانده بود، فاصله گرفت. بهای اونس طلا در معاملات آتی آمریکا با ۰.۵ درصد افزایش، ۱۹۴۳ دلار و ۴۰ سنت بود.

بازارهای آمریکا به مناسبت روز کارگر روز دوشنبه تعطیل بودند.

استفن اینس، استراتژیست ارشد شرکت خدمات مالی اکسی کورپ درباره روند بازار طلا گفت: گزارش اشتغال ماهانه آمریکا که جمعه گذشته منتشر شد، نشان داد روند احیای اقتصادی همچنان کند است. بنابراین رشد دستمزدها در فضای کلی ضعیف مانده است. همچنین دورنمای نرخهای بهره پایین به مدت طولانی حمایت لازم را از بالا ماندن قیمت طلا فراهم کرده است.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده که گزارش اشتغال آمریکا برای اوت گزارش خوبی بوده اما خاطرنشان کرده است که این رشد احتمالا کند می شود و بانک مرکزی قصد دارد سیاست پولی فعلی خود را در سالهای آینده حفظ کند.

بانکهای مرکزی سراسر جهان از جمله بانک مرکزی آمریکا تدابیر محرک مالی به اجرا گذاشته و نرخهای بهره را به نزدیک صفر کاهش داده اند تا پیامدهای اقتصادی منفی شیوع ویروس کرونا را خنثی کنند و سیاستهای پولی مذکور به رشد بیش از ۲۸ درصدی قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون کمک کرده است.

نرخهای بهره پایین هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می کند.

عاملی که رشد قیمت طلا را در معاملات روز دوشنبه محدود کرد، شاخص دلار بود که در برابر رقیبانش ثابت ماند و در بالاترین حد یک هفته اخیر ایستاد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران در هفته جاری به تصمیمات نشست سیاست پولی بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه چشم دوخته اند.

وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز پیش بینی کرد اونس طلا ممکن است پس از شکستن مقاومت در سطح ۱۹۳۶ دلار، تا محدود ۱۹۴۹ دلار پیشروی کند.

 در این زمینه بخوانید:

فلز زرد تحت تاثیر قیمت دلار قرار گرفت

انتشار داده‌های شغلی ایالات متحده و تاثیر آن بر بازار طلا و نقره

 

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۲۶ دلار و ۹۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۸ درصد رشد کرد و به ۹۰۱ دلار و ۷۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم با ۰.۵ درصد افزایش، ۲۳۰۸ دلار و ۱۵ سنت معامله شد.