۰ نفر

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز:

طلا امسال چقدر گران شد؟

۱۱ شهریور ۱۳۹۹، ۲۳:۴۴
کد خبر: 463906
طلا امسال چقدر گران شد؟

با کاهش ارزش دلار در معاملات روز سه‌شنبه بهای جهانی طلا به بیشترین رقم خود در دو هفته گذشته صعود کرد این در حالی است که قیمت جهانی طلا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به سبب اتخاذ سیاست‌های محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان بیش از ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، اکنون بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۰.۸ درصد افزایش به یک هزار و ۹۸۵ دلار و ۶۴ سنت رسیده است. این در حالی است بهای طلا در چند روز گذشته متاثر از رشد ارزش شاخص دلار، روندی کاهشی را تجربه کرده بود. همچنین در بازارهای آمریکا نیز بهای فلز زرد با رشد ۰.۸ درصدی در سطح یک هزار و ۹۹۴ دلار و ۴۰ سنتی ایستاده است.

به باور کارشناسان، پیش‌بینی شده است بهای جهانی طلا خود را برای ورود به مدار ۲ هزار دلاری آماده کند. گفتنی است شاخص بهای دلار در بازارهای آمریکا در مقایسه با سایر ارزهای رایج در جهان به کمترین رقم خود در دو سال گذشته تنزل یافته است.

از دیگر سو تلاش‌های آمریکا برای تقویت روابط خود با تایوان که ممکن است سبب تیرگی روابط واشنگتن و پکن شود، بر بازارهای جهانی تاثیر گذاشته و سبب افزایش بهای جهانی طلا شده است.

دیروز (دوشنبه)، بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۰.۲ درصد کاهش به یک هزار و ۹۷۶ دلار و ۵۴ سنت رسیده است. همچنین در روز گذشته  بازارهای آمریکا نیز با افت ۰.۳ درصدی طلا روبرو شدند و هر اونس از فلز زرد در این کشور در سطح یک هزار و ۹۶۸ دلار و ۸۰ سنتی ایستاده است.

گفتنی است بهای جهانی طلا از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به سبب اتخاذ سیاست‌های محرک مالی بانک‌های مرکزی جهان بیش از ۲۸ درصد رشد را نشان می‌دهد.