۰ نفر

دبیر اتحادیه طلا در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین:

پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان محرم/ سرمایه‌های بورس وارد بازار طلا نشده است

۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۷
کد خبر: 462210
پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان محرم/ سرمایه‌های بورس وارد بازار طلا نشده است

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران از احتمال کاهش قیمت طلا درصورت ثبات قیمت اونس و آرامش اقتصادی و سیاسی در سطح جهانی خبر داد و گفت: البته یکی دیگر از پارامتر‌های موثر در این موضوع ثبات نرخ ارز است.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال‌و‌هوای بازار طلا توضیح داد: به دلیل نوسانات بالای قیمت در طول روز و هفته، تقاضا برای خرید و فروش طلا به شدت کاهش یافته و این موضوع باعث زیان مردم و فعالان صنف طلا شده است.

او ادامه داد: ما نگران این حد از نوسان قیمت طلا در بازار هستیم چراکه این روند باعث شده تقاضا برای مصنوعات طلا حدود ۸۰درصد و برای سکه ۷۰درصد کاهش یاید.

بذرافشان با اشاره به عوامل بازدارنده افزایش قیمت طلا اظهار کرد: سه عامل اصلی که باعث می‌شود قیمت‌ها در بازار طلا نوسان نداشته باشد ثبات ارزش اونس جهانی، هماهنگی عرضه و تقاضا و آرامش نرخ ارز است؛ اگر قیمت دلار ثابت بماند قیمت طلا و سکه نوسان چندانی نخواهد داشت.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: چنانچه بهای اونس افزایش نیابد و خبر اقتصادی و سیاسی هم در سطح دنیا نداشته باشیم، احتمال اینکه طلا و سکه در همین قیمت بماند وجود دارد؛ ‌البته با توجه به نبود تقاضا احتمال دارد در مقطعی شاهد کاهش قیمت‌ها نیز باشیم.

بازار طلا یک هفته تعطیل می‌شود

بذرافشان گفت: از آخرین روز کاری هفته جاری یعنی روز پنجشنبه، بازار طلا به مدت یک هفته به مناسبت ایام سوگواری محرم تعطیل خواهد شد.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران در پایان به خروج سرمایه‌ها از بازار سرمایه طی هفته گذشته اشاره و تاکید کرد: صحبت‌هایی مطرح شده بود مبنی بر اینکه سرمایه‌ها از بورس خارج و وارد بازار طلا شده؛ من این موضوع را تکذیب می‌کنم زیرا افت تقاضای بازار طلا طی ۱۰روز گذشته گواه این موضوع است.

قیمت طلا و سکه ۳شهریور

بذرافشان با تشریح قیمت‌ها در بازار امروز بیان کرد: در جریان معاملات امروز بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بدون تغییر نسبت به روز گذشته، ۱۰میلیون و ۶۵۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

به گفته او، امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۳۰۰هزار تومان، ربع سکه دو میلیون و ۹۵۰ و سکه یک گرمی یک میلیون و ۶۷۰هزار تومان معامله می‌شود و قیمت طلای۱۸ عیار هم به گرمی یک میلیون و ۴۳هزار تومان رسید.