۰ نفر

در اثر گزارش نگران کننده از میزان بیکاری در آمریکا:

قیمت جهانی طلا کاهش یافت

۳۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹
کد خبر: 461424
قیمت جهانی طلا کاهش یافت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵درصد کاهش به ۱۹۴۶دلار و ۲۴سنت رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، در حالی که پس از انتشار گزارشی نگران کننده از میزان بیکاری در آمریکا و افزایش مجدد نگرانی ها از کند بودن روند ترمیم اقتصاد آمریکا ارزش دلار کاهش یافته است، قیمت طلا روز جمعه شاهد نوسان محدودی بود و در مسیر ثبت افزایش هفتگی باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد کاهش به 1946 دلار و 24 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز و برای تحویل در ماه دسامبر با 0.47 درصد رشد به 1955 دلار و 60سنت رسید. قیمت طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود نیم درصد رشد داشته است. هفته گذشته بیشترین افت هفتگی قیمت طلا طی 5 ماه گذشته به ثبت رسید.

شاخص ارزش دلار امروز با 0.2 درصد کاهش در برابر ارزهای رقیب مواجه بود و موجب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.

آمارهای منتشر شده نشان می دهد تعداد شهروندان آمریکایی متقاضی دریافت مقرری بیکاری طی هفته گذشته رشد غیرمنتظره ای داشته و مجددا به بالای یک میلیون نفر رسیده است.

تاکنون بیش از 22.56 میلیون نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار قربانیان به 787 هزار و 814 نفر رسیده است.

صورت مذاکرات نشست ماه جولای فدرال رزرو آمریکا که این هفته منتشر شد نشان می دهد که سیاسگذاران بانک مرکزی آمریکا نگران اند که روند ترمیم اقتصاد آمریکا در مسیری نامشخص قرار بگیرد.

قیمت های مصرف کننده در ژاپن طی ماه جولای بدون تغییر باقی ماند و امیدهای نسبی ایجاد شده برای ترمیم اقتصاد بحران زده این کشور را کمرنگ تر ساخت.

در همین حال، دولت ترامپ از تایید هرگونه برنامه احتمالی برای ملاقات با مقامات چینی در خصوص فاز نخست توافق تجاری خودداری کرده است. وزارت بازرگانی چین دیروز گفته بود مذاکرات دوجانبه در طی روزهای آتی برگزار خواهد شد.