۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته دوم مرداد/ تشدید رکود بازار طلا از ابتدای سال

۱۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۴۸
کد خبر: 456494
پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در هفته دوم مرداد/ تشدید رکود بازار طلا از ابتدای سال

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با اشاره به افزایش مجدد قیمت طلا و سکه اظهار کرد: نوسانات بالای قیمت طلا و سکه باعث شده تا رکود بازار که از اواخر پارسال آغاز شده، تشدید شود.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلا در هفته اول مرداد ماه بیان کرد: در هفته‌ای که گذشت قیمت طلا و سکه متاثر از سقوط نرخ ارز به صورت مقطعی کاهش یافت اما متاسفانه اواخر هفته به دلیل رشد مجدد بهای اونس و نرخ دلار، با افزایش همراه شدیم که این نوسانات رکود بازار طلا را تشدید کرده است.

او ادامه داد: دلیل عمده تغییر جهت بازار طلا و جهش قیمت سکه، تحرکات فضای مجازی و معاملات کاغذی، رشد حدود ۶۰دلاری بهای اونس و صعود به پله ۱۹۸۰دلاری، افزایش و نوسان شدید نرخ ارز و نیز وجود تقاضای کاذب برای خرید سکه و طلای آب‌شده است.

به گفته محمدولی، وجود چنین تقاضاهایی به معنای رونق بازار طلا نیست چراکه مردم بیشتر طلای آب شده و سکه می‌خرند و مصنوعات طلا همچنان از ابتدای سال تقاضایی ندارد.

حباب سکه حدود ۹۰۰هزار تومان

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از رشد مجدد حباب سکه خبر داد و گفت: حباب سکه طی هفته‌های پیش از یک میلیون تومان هم عبور کرده بود اما با کاهش بهای سکه حباب به حدود ۷۰۰تومان رسید، حالا با صعودی شدن روند قیمت‌ها در بازار طلا این حباب دوباره افزایش یافته و به حدود ۹۰۰هزار تومان رسیده است.

او همچنین با اشاره به تاثیر عدم تعادل بین عرضه و تقاضا بر قیمت طلا و سکه تاکید کرد: مردم به دلیل اطلاعات ناکافی و به جهت حفظ ارزش دارایی‌هایشان به سمت خرید سکه و طلای آب شده آمده‌اند اما عرضه به میزان تقاضای بازار نیست و این عامل هم نوسانات قیمت را بیشتر کرده است.

محمدولی در پایان با تاکید بر ضرورت کنترل بازار‌ها، درباره قیمت طلا و سکه طی روز‌های آینده تصریح کرد: اگر بازار مدیریت نشود معاملات طلا و سکه فقط به زیان مردم و واحد‌های صنفی خواهد بود؛ ضمن اینکه اگر کاهش قیمت دلار ادامه‌دار باشد طلا ارزان خواهد شد اما تنظیم مقطعی بازار و تزریق موقتی ارز، بر قیمت طلا و سکه تاثیری نخواهد گذاشت.

 

قیمت طلا و سکه در هفته اول مرداد ماه

 

محمدولی با تشریح قیمت طلا و سکه در هفته اول مرداد بیان کرد: طلا معاملات هفته گذشته را با قیمت حدودا ۹۷۶هزار تومان آغاز کرد اما تا پنجشنبه با بیش از ۱۰۰هزار تومان افزایش به گرمی یک میلیون و ۸۰هزار تومان صعود کرد؛ سکه امامی نیز طی این هفته ۸۰۰هزار تومان گران شد و از ۱۰میلیون و ۶۰۰ به ۱۱میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید.

سکه قدیم یک میلیون و ۱۰۰هزار تومان گران شد

وی افزود: قیمت سکه طرح قدیم هم در آخرین روز هفته با افزایش یک میلیون و ۱۰۰هزار تومانی در مقایسه با نرخ شنبه، به ۱۰میلیون و‌ ۸۰۰هزار تومان رسید؛ نیم سکه هم بیش از ۳۵۰هزار تومان گران شد و با قیمت پنج میلیون و ۶۰۰هزار تومان هفته را به پایان رساند.

به گفته رییس اتحادیه طلا، قیمت ربع سکه نیز در این مدت با ۲۰۰هزار تومان رشد به سه میلیون و ۳۰۰ و سکه یک گرمی با ۵۰هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان رسید.