۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی تیر ماه/ حجم فروشندگان بیشتر از خریداران

۲۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
کد خبر: 452054
پیش‌بینی قیمت طلا در هفته پایانی تیر ماه/ حجم فروشندگان بیشتر از خریداران

نایب رییس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: بازار طلا امروز به ثبات رسیده و در صورت عدم نوسان چشمگیر نرخ ارز، قیمت طلا و سکه نیز تغییر چندانی نخواهد کرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره حال‌و‌هوای امروز بازار طلا اظهار کرد: پنجشنبه هفته گذشته ارزش اونس جهانی با صعود به ۱۸۱۵دلار رکورد بالاترین نرخ ۹سال اخیر را ثبت کرد که البته باتوجه به وضعیت اقتصاد جهانی این رقم پیش‌بینی شده بود، اما امروز اونس با ۱۶دلار کاهش به ۱۷۹۹دلار رسید و به همین دلیل ما در بازار داخلی شاهد نوسان چندانی در قیمت طلا و سکه نبودیم.

او ادامه داد: البته ارزش طلا در کشور ما بیشتر متاثر از نرخ ارز است تا اونس، بنابراین امروز به رغم افت بهای طلای جهانی، به دلیل نوسانات اندکی که در نرخ دلار شاهد بودیم قیمت طلا و سکه در بازار داخل تا حدودی افزایش یافت.

سکه همچنان یک میلیون حباب دارد

کشتی‌آرای تصریح کرد: با توجه به هیجاناتی که از افزایش نرخ ارز به بازار طلا منتقل شده بود، حباب سکه به یک میلیون تومان رسید و همچنان این رقم پابرجاست.

وی درباره میزان تقاضا برای خرید و فروش طلا و سکه نیز بیان کرد: در حال حاضر تقاضا برای سکه تا حدودی بالا است اما مصنوعات طلا هیچ متقاضی ندارد و تعداد فروشندگان آن بیش از خریداران است.

قیمت طلا و سکه ۲۱ تیر ماه ۹۹

کشتی‌آرای با تشریح قیمت‌های امروز طلا و سکه گفت: در جریان معاملات بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی به ۱۰میلیون و ۵۱۰ و سکه طرح قدیم به ۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان رسید؛ همچنین بهای نیم سکه در بازار امروز پنج میلیون و ۲۰۰، ربع سکه سه میلیون و ۵۰ و سکه یک گرمی یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان است.

او اضافه کرد: بهای هر مثقال طلای آب شده در بازار امروز نیز به چهار میلیون و ۱۸۵هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸عیار به ۹۶۶هزار تومان رسید.