۰ نفر

دبیر اتحادیه طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین عنوان کرد؛

پیش بینی قیمت طلا و سکه (۹۹/۴/۴)

۴ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
کد خبر: 448244
پیش بینی قیمت طلا و سکه (۹۹/۴/۴)

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به افزایش چشمگیر قیمت طلا و سکه تاکید کرد: اگر نرخ ارز کنترل شود بازار طلا هم به ثبات خواهد رسید.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین درباره عوامل موثر بر افزایش قیمت طلا و سکه بیان کرد: افزایش حدود 22دلاری قیمت اونس نسبت به هفته گذشته، جهش نرخ ارز، بازگشایی مجدد بازار سهام سکه در بورس و رشد تقاضا باعث شد تا قیمت سکه و طلا تا این حد افزایش یابد.

او به بازگشایی مجدد بازار سهام سکه در بورس اشاره کرد و گفت: بانک‌ها سکه را از فروشنده با نرخ بالاتر نسبت به بازار داخل می‌خرند که سود ناشی از فاصله قیمت، باعث افزایش تقاضا و بهای سکه شده است.

قیمت دلار ۴ تیرماه ۱۳۹۹ را اینجا بخوانید

بذرافشان از افت تولید طلا در سال جهش تولید خبر داد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید مصنوعات طلا که می‌توان گفت به صفر رسیده، تولید طلا هم در کشور کاهش یافته است.

دبیر اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده قیمت طلا اظهار کرد: اگر بانک‌مرکزی نرخ ارز را کنترل کند قیمت‌ها در بازار طلا نیز به ثبات خواهد رسید اما پیش‌بینی شده که بهای اونس جهانی تا پایان سال میلادی به 2000دلار هم برسد که این موضوع بر قیمت طلا در بازار داخلی ما هم تاثیر خواهد گذاشت.