۰ نفر

ایران قوانین مربوط به خرید و فروش پولهای دیجیتالی را تشدید می‌کند

۲۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
کد خبر: 445198
ایران قوانین مربوط به خرید و فروش پولهای دیجیتالی را تشدید می‌کند

دولت ایران با ممنوعیت تبادلات ارزهای رمزپایه، به دنبال سفت‌وسخت‌تر کردن قوانین مربوط به صعنت پول های دیجیتالی است. بنا بر گزارش منتشرشده توسط «ارز دیجیتال» مسئولان و قانون‌گذاران ایرانی، در حال آماده‌سازی پیش‌نویس لایحه‌ای هستند که مطابق با آن، قوانین مبارزه با پولشویی و تبادلات ارزی موجود باید در مورد ارزهای رمزپایه هم صدق کند.

به گزارش ihodl مطابق با این پیش‌نویس، تمام تبادلات پول‌های رمزنگاری‌شده در کشور باید در بانک مرکزی ایران ثبت شود. البته، هنوز مشخص نشده است که آیا تبادلات و فعالیت‌های قبلی انجام‌گرفته در ایران شامل این قوانین می‌شوند یا نه.

پیش‌تر آی‌ماینر (iMiner)، یک کمپانی ترکیه‌ای فعال در زمینه استخراج پول‌های دیجیتالی، اعلام کرده بود که چراغ سبز فعالیت در ایران را از وزارت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرده است.

در فوریه، سعید محمد اسلامی، از فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران، استفاده از پول های دیجیتالی را به عنوان راهی برای فرار از تحریم‌های آمریکا عنوان کرده بود.

از سال 2018 و زمانی که دونالد ترامپ، تحریم‌های ظالمانه و بیشتری را بر علیه ایران اعمال کرد، اقتصاد ایران تحت فشار قرار گرفته است. در نتیجه این اتفاقات، هم‌اکنون ایران در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی و دادوستد با منابع مختلف، دچار مشکل شده و از همین رو، استفاده از پول های دیجیتالی می‌تواند یکی از تنها گزینه‌های موجود برای دور زدن تحریم‌ها باشد.